Adoption fra København til Græsted 1915-1919

Startet af Camilla Sophie Carlsen, 11 Aug 2015 - 23:18

Forrige emne - Næste emne

Camilla Sophie Carlsen

Er der nogen der ved, om man kan finde adoptioner på ovenstående? :)

Jørgen Green

Hej Camilla

Jeg er lidt usikker på, hvad du mener?

Normalt vil det stå i kirkebogen for den kirke, hvor barnet er døbt, hvis den pågældende er adopteret med oplysning om adoptivforældrenes navne, og hvornår adoptionen har fundet sted.

Adoptionsforældrene skal indsende en ansøgning til det amt, hvor de selv bor, men selve ansøgningen med sagens dokumenter befinder sig i Justitsministeriets arkiv, da det er Justitsministeriet, som skal godkende adoptionen på dette tidspunkt.

Hvis der ikke står noget i kirkebogen, så er det ikke sandsynligt, at der er sket en adoption. Måske er pågældende i pleje hos de pågældende.
Med venlig hilsen
Jørgen Green

PS. Vær venlig IKKE at bruge funktionen DIS-funktionen »Private meddelelser«, hvis du vil sende et privat mail. Send det til min e-mailadresse: green@grifo.dk

Camilla Sophie Carlsen

Hej Jørgen

Tak fordi du tog dig tid :)
Altså jeg er selv lidt rundt på gulvet i denne sag.
I kirkebogen står der intet om adoption, så tænker at den nok er foregået under bordet (?).
Min morfars moder var resultatet af en affære, hvor manden fortsætter med at leve med sin familie og min morfars moder bliver sendt til Græsted fra København, hvorefter hendes moder stifter ny familie.
Hun vendte aldrig tilbage til København andet end for at besøge sin moder.
Det var to damer der opfostrede hende i Græsted og har ladet mig fortælle, at de ikke var familie. Så man burde da mene, at der var et eller andet registreret et sted. Men jeg aner det selvfølgelig ikke.
Da min morfar er godt oppe i årene efterhånden, husker han desværre ikke navnene på de to damer :(

Hav en god aften :)

A-M Jørgensen

Værsågod :)

http://www.danishfamilysearch.dk/sogn242/census1930/opslag9459166

Else er plejebarn hos 2 svenske kvinder, den anden nederste familie.

m.v.h Anne-Marie

Camilla Sophie Carlsen

Anne-Marie du er en engel!
Har lige ringet til min morfar og spurgt, om de var gode til at strikke. "De var strikkemestre", sagde han :)
Og da jeg gav ham navnene, var han helt sikker på at det var dem.

Tusind tusind tak!