frisørmester i sorø

Startet af Anne Pedersen, 06 Aug 2015 - 20:12

Forrige emne - Næste emne

Anne Pedersen

Jeg leder efter Anders Laurits Petersen ved ikke meget mere om ham, end at han står som frisørmester i sorø da han d. 30/10-1946 blev skilt.

Han havde været gift med Karmilitta augusta marie kruhøffer født 29/7-1917 tersløse sorø

Håber nogle kan hjælpe da jeg sidder fast.. ved ikke hvornår de blev gift for kan ikke finde noget .


:)

A-M Jørgensen

Hej.

Har du overvejet at kontakte lauget: Midt og Vestsjællands Frisørlaug. 57 83 07 08. Holberg Arkaden 3 4180 Sorø?
Måske har de afleveret medlemslister og andet til lokal-historisk.

vh Anne-Marie

Thestrup-Bjørn

Se, om du kan finde ham i en telefonbog - eller i flere

f.eks. her (søg under provinsen)

- http://www.ptt-museum.dk/samlinger_bibliotek/bibliotek/digitale_boeger_registre/telefonboeger_fra_ktas/


Når og hvis du finder hans privatadresse, kan du gå i folketællingerne (1940, 1950, 1960 og 1970 findes KUN på Rigsarkivet).
Hans forretningsadresse ses ikke i folketællingerne, medmindre han bor i baglokalet (eller i etagen ovenover).


Ved du, om han fik børn?

I så fald hvor og hvornår?

-----------

Endelig kan du prøve lokalarkivet i Sorø.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Jens-Christian Emborg

Hej Anne

Du ved at Karmilitta Augusta Marie Kruhøffer er født i 1917.
Jeg går ud fra at du allerede ved at hendes far, der var forpagter i Tersløse, døde i 1935 og at hendes mor døde 11 år senere den 20-08-1946, to måneder før Karmilitta Augusta Marie Kruhøffer bliver skilt.
Ved hendes mors død i 1946 står der i Tersløse sogns kirkebog (opslag 193), at hendes bopæl var Sct. Pedersgade 8 i Slagelse.
Karmilitta Augusta Marie Kruhøffer har været omkring de 18 år da hendes far døde, så hvis hun er rejst fra Tersløse med sin mor til Slagelse, er det jo nok i Slagelse vi skal finde hendes vielse med "Anders" Laurits Petersen.

I Sankt Mikkel sogn i Slagelse finder jeg den 09-04-1944 (opslag 174) vielsen mellem:
Pige, kontorist af Sct. Pedersgade 8, Karmilitta Augusta Marie Kruhøffer
og
Unkarl, frisørmester af Bredahlsvej 3, Sorø, Ancher Laurits Petersen. Født i Herlufmagle sogn, Præstø Amt den 13-04-1913.
Søn af afdøde forsikringsinspektør Peter Petersen og efterlevende hustru Anna Kirstine Hansen, Sorø.

Han hed så ikke Anders, men Ancher.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Anne Pedersen

1000 mange tak for hjælpen  :)