Arkivering af ens slægtsdatabase?

Startet af Trine Nielsen, 31 Jul 2015 - 15:43

Forrige emne - Næste emne

Trine Nielsen

Har i de sidste par dage tænkt på hvordan jeg kan gemme alle mine oplysninger. Jeg har pt en hjemmeside hvor jeg har alle mine oplysninger. Men den side skal der betales til både siden og programmet jeg bruger (TNG). Her opstår så spørgsmålet, hvad sker der så når jeg en dag dør?
Jeg vil gerne at så mange som muligt kan få glæde af de mange års arbejde jeg har lagt i dette (omkring 23 år nu) og at det ikke bare forsvinder når abonnementet udløber. Og ved ikke hvordan det ville gå hvis jeg lavede et testamente, for jeg har ikke råd til at sørge for det forbliver der i flere år efter min død og synes ikke det er fair at bede familie om det, hvis de nu ikke har råd også (har ingen børn).

Familysearch mener jeg har nu en begrænsning på omkring 1000 personer. De havde ellers engang hvor man kunne tilføje alt og det blev så gemt inde i et bjerg i et atombombe sikret sted.
Ancestry, der skal man betale for at kunne se noget. Kan ikke lide ideen om at de tjener penge på noget andre har slavet over.

Er der et gratis sted hvor mine fund kan blive bevaret for eftertiden? Jeg er godt klar over at selv det kan ændre sig, men jeg kan jo dårligt garderer mig mod det også. Det er vigtigt for mig at så mange som muligt får adgang, og at det ikke bare er familie (så at gemme på papir bliver det ikke).

Eli Lothardt Dahl

Hej Trine

på DIS går du ind på ANDET. Her er der et punkt: testamentering af slægten.
https://www.slaegtogdata.dk/andet/slaegtsforskertestamente
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Trine Nielsen


Kim Melchior

Hej Trine,

Du kan laegge saa meget du vil ind paa Family Tree der er en del af Familysearch.org . Der er ikke nogen begraensning paa hvor mange personer du kan laegge ind der og den er gratis. Det er som du nok allerede er klar over Mormon kirken der har den website.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

Trine Nielsen

Ja? Synes jeg så en side hvor der var en begrænsning på 1000?

Kim Melchior

Hej,

Der er ingen begraensning paa nuvaerende tidspunkt.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

Trine Nielsen

Tusind tak! Har nu tilføjet min GEDCOM der. :D 
Og skal nu compare 4316 personer.. av..