Ole Christensen/kristensen

Startet af Camilla Hallingby, 25 Sep 2015 - 19:26

Forrige emne - Næste emne

Camilla Hallingby

Hej

Jeg behøver hjælp til at finde familien fra 1855.

Ole christensen bor med familie i 1855 i sankt pedersstræde 122, jeg har den ældste søn, Peter Emil er døbt i trinitatis kirken 7/6/1848, men så er nogle af børnene "forsvundet". så kommer min ane som er døbt i Helligåndskirken 17/3/1857, Carl Torvald.

Hvordan finder jeg dem i folketællingerne, har heller ikke fundet nogle konfirmationer, som kan hjælpe. Dåbene hjælper desværre heller ikke, så de må flytte mange gange.

pft. camilla


Inge Nissen

#1
Der er et politiets registerblad på Peter Emil Christensen født 07.06.1848, hotelfporpagter restauratør - død 05.02.1907
Med kone Caroline født Ivedala

www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3314589&searchname

Også på broderen er der et registerblad, her er navnet stavet Carl Thorvald Christensen, han er sømand - med kone og 4 børn (børn kommer først på forældrenes registerblad når de bliver 10 år - og får eget blad ved 14 år)

I FT 1880 er der en Carl Thorvald Christensen på 22 år, der er menig ved 15. Bataillon, 2. Kompagni, Citadellet - det kunne være ham, alderen passer jo i hvertfald. Du skal måske i gang med lægdsruller, det har jeg ingen erfaring med.

Han er der måske også i 1885, ganske vist er han nu 29 år, men han står som sømand og konen hedder Anna og er født i Sverige, som det fremgår af registerbladet - men børnenes navne synes jeg ikke passer.

Mvh. Inge

Camilla Hallingby

Jeg har fundet de to brødre, men mangler at finde frederik og en tuder/teodor laurits dåb og så hvornår Ole døde, kan se at han er vægter.

Joseph oluf vilhelm (også en søn til Ole) har jeg også fundet som straffefange i Herstedvester i ft-1890