(C)Kamilla Elisa Marie (C) Kristensen f. 19.okt 1881 Nr. Kongerslev, Ålborg

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 14 Jul 2015 - 10:40

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg leder efter Kamilla Elisa Marie kristensen (Camilla Elisa Maria Christensen) født den 19. okt 1881 i Nørre Kongerslev, Ålborg amt.

Hun føder en dreng på den kgl. fødselsstiftelse (en formodning) den 13. aug 1917 og tager ham med hjem til forældrene. Jeg har ledt i FT men synes ikke jeg kan finde hende. Hun må jo have opholdt sig i KBH et stykke tid..?

Hendes forældre er Lars Pedersen og Else Marie Jensen også fra nr. Kongerslev. han husmand.

Else Marie Jensen er 38 år ved Kamilla´s fødsel.


mvh

S. Andersen


Gitte Johansen

Ved den dreng, der bliver født 13. august 1917 på Rigshospitalet, står der en fødselsdato, der hedder 5. oktober 1879??

Det er moderens fødselsdato.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Tak for hjælpen. Jeg synes nu jeg havde søgt på hende i Politietsregisterblade, men fandt hende ikke... og det med den anden fødselsdato..??

jeg har fundet hende i kirkebogen for Nr. Kongerslev og her står hun som mor til et andet barn også nemlig så jeg gættede på hun var rejst hjem til forældrene og her havde hun en datter i forvejen...  jeg må lige ind og tjekke op på alle oplysningerne...

jeg ved at moderen til denne her dreng der bliver født har nr. 939, men jeg kan ikke finde hende nogen steder.

mvh

S. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

jeg har lige været inde i Nr. Kongerslev kirkebog igen for at se om jeg kunne finde nogen med den fødselsdato, men uden held...

ved du om jeg kan finde moderen ud fra nr. 939..?

mvh
S. Andersen 

ps. drengen har nr. 916

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

I 1917 har jeg fundet to mødre med 939

Den ene får tvillinger, den anden en datter.

Ingen af børnene har 916.


Du kan prøve at lede her.

https://www4.sa.dk/ao/billedviser?epid=16415203#59,41577

https://www4.sa.dk/ao/billedviser?epid=16415216
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Det er virkelig mystisk det her.... ved Bruno´s vielse står de her oplysninger om ham nævnt og jeg har fundet ham i den kgl. fødselsstiftelse og henvisning til at han har nr. 916 og moderen 939... ??? - jeg gætter på at Kamilla er moderen, da hun står i Folketælling sammen med ham senere og et barn som også er hendes uden for ægteskab, hun får tidligere (1899 - Ella )

FT-1916 opsl. 9,
FT-1911 opsl. 31,
FT-1906, opsl. 5, pleiedatter Ella,
FT-1901 opsl. 51, her har de to plejebørn:
bl.a. Ella Margrethe Christensen, 20/12-1899 Nr. Kongeslev f: 1899 opsl. 87, Konf. i Fræer 19. apr.
1914 opsl. 37,
mor: Camilla Elisa Marie Christensen, Nørre Kongerslev, f: 19. okt. 1881 i Nr. Kongerslev
Politietsregister: Camilla er i København fra 1903, frameldt til Aalborg i 1904, tilbage i 1904, og er
her i 1907, hun kunne være moder til Bruno,
På PolitietsMandtal er hun i Frederiksborggade 42, hos Skovgaard, som Tjeneste Tyende, og er
kommet fra Kalundborg, Hotel Cortgaard, 1. sept. 1907, kort barsel!! hvis det er hende,

Jeg vil forsøge at finde der hvor de står i samme FT... og hvis jeg må vende tilbage..?

mvh
S. Andersen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Sanne Borgstrøm Andersen

Fræer kirkebog opslag 178 dækker 1942 den 10. maj




Jeg ved ikke hvordan jeg får kopieret den ind her

mvh

S. Andersen


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

ej det må du altså undskyld.. det er mig der fik skrevet 1917... den er jo helt gal.. 1907 skulle det have været.. synes også det virkede underligt på de link du havde sendt...;-)

så tror pokker du ikke kan finde den..

kikker lige på det du har sendt.

mvh
S Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Som du kan se her står moderen også til at have nr. 939 men jeg kan ikke finde hende.

Det ser ud som om hun tager barnet med sig dagen efter dåben... dåb den 21. aug og hun rejser den 22. aug...

men man ved jo ikke om hun rejser helt hjem eller om hun bliver i KBH eller evt. tager til Kalundborg igen..

mystisk er det også at hun først registreres den 11. sep 1907 i politiets blade og hun føder jo som sagt i kbh en mdr. før..?

Jeg er ret sikker på at hun er moderen til Bruno, men kan jo selvfølgelig ikke være 100% før jeg ser hende stående under nr. 939.


mvh
S Andersen...

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com