Maren Olfufsdatter død 1734 i Gislev?

Startet af Claus Christensen Bruun, 10 Maj 2015 - 17:58

Forrige emne - Næste emne

Claus Christensen Bruun

gislev, gudme, Svendborg kirkebog ny udgave 1725-1754 omkring obs 107, her skulle Maren Olufsdatter ifølge bogen rod i Odense s.67 være død i 1734, hendes mand Rasmus Stephensen er død  1713 i Gislev så måske er hun slet ikke død i Gislev? Jeg har haft svært ved at finde hendes død i Gislev i 1734 fordi skriften er svært at læse så jeg håber der er en der også lige kan kigge efter hende.
Mvh
Claus

Kirsten Domino

Hej!

på opslaget 107 Står der udfor nr 11:
13 p Trinit. Jens Rasmussens Moder.

Kan det være hende du søger?

hilsen
Kirsten

Claus Christensen Bruun

Hej Kirsten
Ja, muligvis, men jeg kender dog ikke denne Jens Rasmussen.
En søn af Rasmus Stephensen: Stephen rasmussen er født i 1691, og hans bror kan mulgivis godt være en Jens Rasmussen, jeg tror ikke han er født før 1686 fordi da bliver han viet med Maren Oludsdatter
Mvh
Claus

Hanne Elise Yndgaard

Ser først din post nu men tænker du måske kan bruge svar selv om det næsten er 1 år siden du lavede efterlysningen.
Jeg har ikke læst bogen "Rod i Odense" men ved at Maren Olufsdatter ikke kan være død i 1734 pga. sønnen Hans Rasmussens skifte under Brahesholm. Her er hun stadig i live i 1741.

http://daic.dk/infosys/images/daic/Brahesholm.pdf

Hans Rasmussen Gislev. forpagter på Krengerup og Brahsborg. den 25 februar 1741 folio 58.
Enken; madam Karen Christophersdatter. med lav værge Henning Christopher Plesner og Knud Nielsen i
Vedtofte.
arvinger: moderen: Maren Olsdatter ~ Hans Madsen i Ørbæk.
Broder: Stephan Rasmussen i Gislev: søster Anna Rasmusdatter ~ Peder Sørensen i Odense.

Ifølge "Register over viede og døde Gislev sogn " blev hun viet til Hans Madsen 9-6-1724.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17129034#174250,29313217

Jeg har dog ikke kunnet finde hende efterfølgende.

Venligst Hanne
Venligst
Hanne Yndgaard.

Claus Christensen Bruun

Hej Hanne
Mange tak for din besked
Ja, det tyder rigtig meget på en fejl og tak for øvrig info.
Jeg har også at hendes fader skulle være Oluf Andersen.
Mvh
Claus