begravelse af legationsråd Wangs hustru på Vestre Kirkegård 1917

Startet af Kjeld Allan Larsen, 02 Jul 2015 - 15:52

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

jeg vil meget gerne have hjælp til tydning af to ord til nedenstående begravelsesprotokoltekst, herunder dødsårsagens navn
desværre var filen med den scannede tekst for stor, men jeg kan sende den via min email

mvh
Kjeld
kjeld.a.larsen@lic-mail.dk


Begravelsen ifølge begravelsesprotokol på Københavns Stadsarkiv
No 510B
Tirsdagen den 2 Oktober K. 10,14 begraves Legationssekretær ved det kinesiske Gesandtskab Wangs Hustru Uantchin Wang født Liu og dødfødte Datter iflg Meddelelse af 23/10 17
Fødselsdag og Aar: ?, Fødested: Kina, 38 Aar, Bopæl: Gustav Adolfsgade 12, død d. 28/9, Gift, Dødssted: RH, af: For tidlig Løsning af Placenta. Andenin (???) acuta, fra Søndre Kap. Jacobs til Vestre Kirkg.
Jorden ... V – 20 – 7/8      180 Kr
S??ning              6
Gravens Gravning         10
Ligbærere            15
Kapel              4
Kandelabre 4k, Træer 4k, Grønt i Gr 12k      20
Klokker      50 sl
Orgel  6 Kr
Sang 12 Kr
Borgerlig Begravelse
I alt         235 Kr


Poul F. Andersen

Tip:

Gå ind i dit billedprogram og brug funktionen: Resize
på din fil.
Venligst
Poul F. Andersen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Poul F. Andersen

Jeg ser

Tirsdagen den 2 Oktober K. 10 1/4 begraves
Legationssekretær ved det kinesiske Gesandtskab Wangs Hustru Uantchin Wang født Liu og dødfødte Datter iflg Meddelelse af 23/10 17
Fødselsdag og Aar: ?, Fødested: Kina, 38 Aar, Bopæl: Gustav Adolfsgade 12, død d. 28/9, Gift, Dødssted: RH, af: For tidlig Løsning af Placenta. Andenin acuta, fra Søndre Kap. Jacobs til Vestre Kirkg.
Jorden ... V – 20 – 7/8      180 Kr
Stampning              6
Gravens Gravning         10
Ligbærere            15
Kapel              4
Kandelabre 4k, Træer 4k, Grønt i Gr 12k      20
Klokker      50 sl
Orgel  6 Kr
Sang 12 Kr
Borgerlig Begravelse
I alt         235 Kr
Venligst
Poul F. Andersen

Kjeld Allan Larsen

hej Poul

Tak for din hjælp.
Jeg undrer mig over, at du kan se originaldokumentet, idet jeg fik at vide, at filen var for stor?

mvh
Kjeld

Poul F. Andersen

Det er fordi jeg benyttede det link, som Gitte Johansen
gav os. Se længere nede.
Venligst
Poul F. Andersen

Inge Hedal

Hej
For tidlig Løsning af Placenta. Anæmie/Anæmia acuta.
Moderen er sandsynligvis forblødt.
Mvh. Inge


Kjeld Allan Larsen

hej Inge

Tak for hjælp

Det er nu lykkedes for mig via Hof- og Statskalenderen fra 1923 og 1924 at se, at ægtemanden legationsråd Kinyer T. T. Wang vender tilbage som kinesisk diplomat i København med adresse for den kinesiske legation på Nørre Farigmagsgade 33. Men desværre kan jeg ikke finde hverken legationsråden eller nogen kinesisk legation på pågældende adresse, hverken i FT 1921 og 1925 eller i politiets registerblade. mon der er andre kilder til at bringe lys over sagen?
mvh

kjeld   


Kjeld Allan Larsen

hej Anne

Jeg troede i starten, at det var den rigtige Wang, men desværre. Dette er en yngre Wang på 27 år, men ansat i den samme kinesiske legation som "min" Wang, der har fornavnene Kinyer T. T.
Han ser desværre ud til at være svær at finde. Legationens adresse på dette tidspunkt (1922-1924) var Nørre Farimagsgade 33
mvh
Kjeld

Inge Nissen

Hej

En historie om Ministerinde Ouantchin Wang og legatsråd Kinyer T. T. Wang kan læses i seneste nummer af Slægt & Data. Tak for det, Kjeld Allan Larsen, spændende at se resultatet af en tråd man har fulgt lidt med i her på siden.

Venlig hilsen Inge

Kjeld Allan Larsen

hej Inge og en række andre kolleger

Tak for de mange input, som muliggjorde skrivningen af omtalte artikel

mvh
Kjeld