Anna Kristine Sivertsen

Startet af Gorm Christensen, 22 Jun 2015 - 18:23

Forrige emne - Næste emne

Gorm Christensen

Anna Kristine Sivertsen er født 2.2.1901 og død i Stavanger (Rogaland Fylke) i Norge den 11.7.1939. Jeg kan ikke se kirkebogen på nettet? Er der nogen der kan hjælpe med om hun var gift. Hun fik en datter den 5.3.1921 født i Stavanger. Hvem kan faderen være

Mette R Francke

Hei


Hva heter denne datteren og hvor i Stavanger er hun født ?

Står der noe om barnefaren ?

Har du prøvet norske brukerforum
http://forum.arkivverket.no/forum/6-brukernes-eget-forum/

Mette
Mette R Francke

Gitte Johansen

#2
Anna Kirstine er født i Nes,

Andabeløy

Kildeinformasjon: Vest-Agder fylke, Nes i Flekkefjord, Ministerialbok nr. A 9 (1899-1909), Fødte og døpte 1901, side 14.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4684&idx_id=4684&uid=ny&idx_side=-16
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060626030017.jpg

Jeg ved ikke, om det er dig, der har efterlyst hende, men det ser ud til, at hun bliver gift med Johan Iversen

InnleggSkrevet: 17 Jan 2005 20:40:11    Tittel: Anna Kristine Sivertsen, Stavanger    Svar med Sitat
Anna Kristine Sivertsen er født 2.2.1901 på Andabeløy efter Theodor Oseas Sivertsen. Hun døde i Stavanger 6.7.1939, men hvem var hun gift med og fik datteren Esther født 5.3.1921. Kan det tænkes at han hed Iversen og hvad blev der af ham.
Til Toppen   
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Skjult navn



Ble registrert: 16 Nov 2004 09:51:17
Innlegg: 109
Bosted: HUNDVÅG
InnleggSkrevet: 19 Jan 2005 23:51:37    Tittel: Re: Anna Kristine Sivertsen, Stavanger    Svar med Sitat
Jeg fant dødsannonsen hennes på Statsarkivet i Stavanger.
Utdrag fra denne:
Min kjære og oppofrende hustru, datter, søster og svigerinne
Anna Kristine Iversen, f. Sivertsen
døde 38 år gammel.
Stavanger 6/7 1939.

Johan Iversen

Elene Iversen, Theodor Sivertsen

Gunda Christensen, Svend Christensen
f. Sivertsen København

Esther - Alfred Iversen, USA
Til Toppen   
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding  Besøk Medlemmets Nettside

Vis Innlegg fra:
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Men hvor er datteren henne?

Hun synes ikke at stå i annoncen.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Nå, jeg kan så se, det er dig, så du ved dette i forvejen.

Ble registrert: 16 Nov 2004 09:51:17
Innlegg: 109
Bosted: HUNDVÅG
InnleggSkrevet: 18 Nov 2004 00:22:01    Tittel: Esther Theodora (Ellenes), f. 1921 Stavanger - Far: ?    Svar med Sitat
Fader til Esther

Esther Theodora (Ellenes) er født i Stavanger den 5.3.1921.
Moder: Anna Kristine Sivertsen,senere gift med Johan Iversen. Hvordan forholder jeg mig hvis jeg vil finde dataene for faderen og dennes forældre ??

Name: Gorm Christensen
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gorm Christensen

Jeg takker for de svar jeg har fået. Du er en knag.

Noget tyder på at Esther far er Johan Iversen, men hun er opkaldt Esther Theorora Ellenes og havde således ikke faderens efternavn. Hendes efternavn er den by hun boede i (Ellenes) i 20 år hos bedsteforældrene, så indtil videre har jeg ikke endelig bevis for at han er faderen

Det er oplyst at hun er født i Stavanger den 5.3.1921, men ikke i hvilken kirke, men jeg kan ikke umiddelbart finde hende i kirkebøgerne.

Moderen, Anna Kristine Sivertsen født 2.2.1901 har jeg ikke fundet gift med Johan Iversen, men det kan jo være sket mange år efter.

Kirkebogen går ikke så langt så jeg kan se hvad der står i kirkebogen, da hun dør af kræft  den 6.7.1939, men det kan  være jeg skal skrive til brugerforum i Norge.

Gorm Christensen


Via det norske  brugerforum fik jeg navnet på Esthers fader. Tak for henvisningen :) :) :)

Vanse ligger i Vest-Agder , så da fant jeg henne der .
Vest- Agder fylke, Vanse klokkerbok 1892-1923 døpte side 174
Døpt 6. oktober 1921



http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051222010174.jpg