Hjælp til opslag i Ivigtut kirkebog

Startet af Winnie Juel Mikkelsen, 05 Sep 2011 - 11:42

Forrige emne - Næste emne

Winnie Juel Mikkelsen

Jeg vil høre om der er nogen der vil slå Anne-Lise Rehberg Jørgensen op, hun er født 24/3-1955 i Ivigtut. Hendes far hed Poul Jørgensen og havde handelsstationen der i nogle år, hende moder hed Tove Rehberg, er der nogen der kan hjælpe med data på hendes forældre?
Hun hedder nu Anne-Lise Rehberg Mikkelsen og er min svigerinde, som jeg gerne vil glæde med hendes stamtavle.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen

Winnie Juel Mikkelsen

Grethe Elten Mortensen


Winnie Juel Mikkelsen

Nyt Anne-Lise Rehberg's forældre: Poul Jørgensen f. 6/10-1923 København døbt 2/12-1923 er død for nogle år siden. Hendes mor Tove Rehberg skulle være født 16/1-1926 måske området Frederiksberg og død 21/5-1981 Aalborg sygehus begr. Skagen - er der nogen der kan hjælpe mig videre der?
Tove Rehberg's far hedder Henning Rehberg og skulle være død på Læsø, men her har jeg ingen data.
Henning Rehberg skulle have været gift med Esther Sødergren død 5/9-1981 Skagen , men de blev skilt.

Det var hvad jeg havde af nyt.
Håber på hjælp.

Mail: wimikkel@jubii.dk

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Winnie Juel Mikkelsen

Grethe Elten Mortensen

#3
Hej

Fandt denne, du kan selv se om der er mere du kan bruge:

http://www.dk-gravsten.dk/kirkeg/kg_foto.php

Hals Sogn , Læsø, Østerby kirke - Henning Rehberg

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Winnie Juel Mikkelsen

Tusind tak for hjælpen, jeg kendte slet ikke denne side, men desværre oplyste den ikke hvor Henning Rehberg er født, så er der nogen der kan hjælpe mig der, da han så er født 1895.

Med venlig hilsen
Winnie Juel Mikkelsen

Grethe Elten Mortensen

Hej

Som du kan se står der på gravstenen årstal for hans fødsel og død. Han er begravet på Østerby kirkegård Hals sogn, Læsø, Hjørring amt

Henning Rehberg
Alder: 80 år  00.00.1895
00.00.1975

Du kan prøve, at henvende dig på borgerservice i din kpmmune med disse oplysninger, de kan så give dig sidst kendte adresse det koster cirka 52 kr. Hvis de er flinke giver de dig fødesogn.

Du kan også henvende dig til til sognet, og forespørge om de vil give dig oplysningen

Sognepræst (kirkebogsfører)
Johannes Christoffersen Telefon :98491001 
Holmelundsvej 6  E-post : JOCH(at)km.dk
Byrum
9940 Læsø

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen


Winnie Juel Mikkelsen

Opdatering:
Har nu fundet Henning Rehberg´s fødested og dermed og kommet videre med de næste i slægten.
Tak for svarene.

Opgave løst på ham, men jeg mangler data på hans kone: Esther Karoline Henriette Sødergreen f. 8/3-1898 formodentlig København - død 5/9-1981 Skagen
er der nogen der kan hjælpe mig der? hendes forældre Axel Andreas Sødergreen og Fransine Amalie Fransen har jeg styr på.

Hilsen Winnie

Grethe Elten Mortensen


Hej

Ved ikke om du selv har fundet det, men fandt lige dettet på nettet:


Esther Karoline Henriette Kirstine Rehberg (Sødergreen)

Birthdate: March 8, 1898 
Birthplace: Schacksgade 1, København

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen


Aase Madsen



Schachsgade

Kvarter: Nørrevold

Sognetilhør i 1890: Sankt Johannes

Sognetilhør i 1918: Sankt Andreas

Øvrige forhold i 1918:
                  Postdistrikt: K
                   Politikreds: 1
                  Forsørgelsesdistrikt: 3A
                  Værgerådskreds: 4

Den kirkebog du måske kan finde hende i.

Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen