Vielse Anton Christensen og Ellen Kirstine Hansen ca. 1883, ant. Møn

Startet af Ingrid Brandt, 08 Jun 2015 - 16:47

Forrige emne - Næste emne

Ingrid Brandt

Jeg kan ikke finde vielsen mellem Anton Christensen, født 6. august 1862 i Astrup sogn, Vennebjerg Herred, Hjørring Amt og Ellen Kirstine Hansdatter, født 10. juni 1850 i Magleby sogn, Mønbo Herred, Præstø Amt.

De får et barn 18. december 1883 i Magleby, og flere senere.

De er i FT 1890 og 1906 (ant. også 1901) i Magleby.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Anne Mortensen

Det er en hjælp hvis du oplyser  opslagsnr. til dine oplysninger.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Ole Brodersen

Hej Ingrid!

Ellen Kirstine Hansdatter er gift 1. gang i Magleby med en Andreas Jørgen Andersen mellem juli og oktober 1876. Hun er da hjemme hos faderen og han bor i Stege. Der er ingen vielsesdato og parret står mellem nr. 11 og 12.

1880 på DDD.DDA kan jeg ikke finde nogen af dem på Møn, men måske hedder hun nu Andersen, det har jeg ikke undersøgt.

I 1860 er hun hjemme hos moderen i Sdr. Westud, Borre

Om de evt. får nogle børn i Stege må undersøges, evt. mandens død før 1883.

Opslag 160 Magleby 1860-1879.

Venlig hilsen

Jeanne Raae Brodersen

Ingrid Brandt

Hej Anne.

Dem kan jeg da godt skrive på, men det har jo ikke rigtig relevans for mit spørgsmål.

Ellen Kirstine Hansdatters dåb ses her: Præstø amt, Mønbo Herred, Magleby sogn 1835-1860, Ny, opslag 97 nr. 15.

Kamma Sofie Christensens dåb: Præstø amt, Mønbo Herred, Magleby sogn 1879-1892, Ny, opslag 57 nr. 14.

Anton Christensens dåb: Hjørring Amt, Vennebjerg Herred, Astrup sogn 1862-1886, Ny, opslag 4 nr. 10.

FT 1890, Magleby, opslag 87.

FT 1906 er fundet på DDD/DDA.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Ingrid Brandt

Hej Jeanne.

Nej, Ellen Kirstine blev ikke gift med Andreas Jørgen Andersen. Under bemærkninger (i alle tilfælde i den nye scanning) står der: Der blev ikke lyst. Andreas Jørgen Andersen bliver 13. december 1876 gift med Ellen Marie Nielsen (Stege 1875-1891, Ny, opslag 100 nr. 17). Han er i øvrigt far til Ellen Kirstine hansdatters 1. barn, Theodor Andersen.

Jeg har heller ikke indtil nu kunnet finde Ellen Kirstine Hansdatter i 1880.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Gitte Johansen

I FT1901, står der, de er viet 1884.

Barnet er døbt i 1884, så de har måske lige nået at gifte sig inden dåb.

Det skulle være underligt, hvis de gifter sig i en anden kirke.

Kunne de være blevet viet hos sognefogeden, eller hjemme hos præsten, og den så ikke er skrevet i KB?

http://www4.sa.dk/ao/billedviser?epid=16487187#21912,2220718
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ingrid Brandt

Hej Gitte.

Som altid er du fantastisk til at finde de gode steder. Kan du læse, hvor Anton er kommet fra i 1884?, Det kunne jo være at vielsen har fundet sted der.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Gitte Johansen

Tror du ikke, der står Sindal, et nabosogn til Astrup?

Og jeg kan ikke finde vielsen der.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ingrid Brandt

Tusinde tak.

Hun er åbenbart rejst så langt væk som muligt efter skuffelsen i 1876. Jeg vil lede efter hende i 1880 på de kanter.

Det er lidt pudsigt, at skulle der til, min morfar og hans slægt er fra Vendsyssel, det er min mormors slægt, der er fra Møn.
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt