Ensted sogn, Lundtoft herred, Aabenraa amt

Startet af Annalise Malle, 05 Jun 2015 - 21:18

Forrige emne - Næste emne

Annalise Malle

Jeg vil blive meget glad, hvis der er nogen der kan tyde følgende.

AAbenraa amt, Lundtofte herred, Ensted sogn, opslag20 nr. 18 og nr. 21

Med venlig hilsen Annalise Malle.

Inger Buchard

Har du en yderdatering af kirkebogen, så vi kan finde opslaget?
Og noget, i hvert fald navne og steder, kunne du da forsøge at læse, så vi ikke får fat på de forkerte personer?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Annalise Malle

Undskyld.  Det er 1899-1942.  Opslag 20. nr.18 og nr.21   August 1908

Nu håber jeg, at jeg fik det hele med.

Med venlig hilsen fra Annalise Malle.

Inger Buchard

Dem er der tre af - er det fødte, viede eller døde?
Hvis du skrev navnene, kunne jeg jo have søgt i alle tre, men nu ved jeg stadig ikke nok til at hjælpe dig

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Inge Nissen

#4
Mon ikke det er døde?

Det ser ud til at dreje sig om 2 personer, hvis efternavn er Fohlmann,

Marie Margrethe død 13. aug. 1908 - født 30. juni 1858 - Stubbeck (Helenesminde)

Og en lille pige Walborg, død 12. dec. 1908 og født 9. dec.

Men ret meget mere kan jeg heller ikke læse.

Den lille pige fandt jeg også i Personregistret, (døde 1806-1920 opslag 40) hun var datter af Jes Fohlmann og Anna Maria Elisabeth, f. Sønnichsen - og åbenbart en tvilling - i FT 1921 fremgår at der er en søster, Anna, født samme dag (og en ny Walborg født 1920)

Marie Margrethe kan jeg ikke finde i personregistret, hun må være død et andet sted. Står der mon noget om det i bemærkningerne til højre? Et eller andet om Wamdrup?

Jo hun er død i Vamdrup (Ribe amt, Anst Herred 1907-1911 opslag 221) Marie Margrethe Fohlmann f. Gregersen - og en oplysning om at hun er ført til Sønderjylland for at jordes (Ensted Kirkegaard)

VH Inge

Annalise Malle

Hej. Mange tak for hjælpen.   Det var en Jørgen Peter Fohlmann jeg forsøgte at finde. han er sporløst forsvundet, jeg har sidst fundet ham ved hans yngste barns dåb i 1902 i Tureby , Præstø amt.  det var en anden slægtsforsker der havde skrevet, at han var død i Ensted 1908.
han var født 1859 i Kiplev sogn, Lundtoft herred, Aabenraa amt, blev gift 21 juli 1899 i Roskilde domkirke.  Hans kone Kristine Sofie Fohlmann døde på Haslev sygehus 28 marts 1938. og der står at man ikke ved hvor hendes mand er eller om han stadig lever.
Mange venlige hilsner og tak
Annalise Malle