frederik Wilhelm Andersen

Startet af jan rasmussen, 05 Jun 2015 - 16:07

Forrige emne - Næste emne

jan rasmussen

Hej med jer.Jeg haaber ikke at jeg trækker for meget på jeres hjælp.Men jeg kan ikke lige se løsningen på dette.Jeg forsker i Frederik Wilhelm Andersen.Født D 10 Maj 1853 i Tikøb (opslag 28)Søn af Anders Bentsen og Ane Pedersdatter.I følge kirkebøgerne hvor han får børn,er det med en Marie Sophie Hansen.Jeg har så fundet en vielse i Esbønderup (opslag 129 Tikøb)En der hedder det samme,og er født D 10 Maj 1853 i Tikøb.Problemet er bare at der kun er en af det navn der er født der.Men ham i Esbønderup bliver gift med en Marie Sofie Rasmussen,Som også er født i Tikøb (opslag 170)Men jeg kan slet ikke få navnene til og passe.De får deres første barn i Tikøb D 2 November 1873 (opslag 176)Og der hedder hans kone Marie Sophie Hansen.Jeg haaber ikke at det er alt for indviklet.På forhånd tak.Mange Hilsner Jan Rasmussen

Anne Mortensen

Sætter FT 1880 ind så vi kan se familien:


frederiksborg, Lynge-Kronborg, Tikøb, Nyrup By, Et Hus, 4, FT-1880, C6205
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:

Lars Jensen    47    Gift    Husfader, Hegnsmand       Her i Sognet
Sara Helene Jakobsen    39    Gift    Hans Kone       Sverige
Johanne Marie Jensen    11    Ugift    Deres Datter       Her i Sognet
Sofie Antoinette Jensen    10    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Emma Kristine Jensen    7    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Helene Vilhelmine Emilie Jensen    5    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Mathilde Frederikke Jensen    3    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Niels Olsen Larsen    27    Gift    Husfader, Inderste, Arbejdsmand i Teglværket       Her i Sognet
Dorthea Elisabeth Hansen    21    Gift    Hans Kone       Frice? Sogn Odense Amt
Kristiane Henriette Hansen    65    Enke    Enkekone, Husmoder       Vejleby Sogn Århus Amt
Frederik Vilhelm Andersen    26    Gift    Inderste, Daglejer i Agerbrug       Her i Sognet
Marie Sophie Andersen    30    Gift    Hans Kone       Her i Sognet
Hanne Sophie Karoline Krestine Andersen    6    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Karolinee Kristine Henriette Andersen    4    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Karl Kristian Hejnrik Andersen    1    Ugift    Deres Barn       Her i Sognet
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Marie Sophie Rasmussen
f. 22.1.1850
Frederikborg
Tikøb 1844-1850
opslag 170

Hendes far hedder Rasmus Hansen

D.v.s. hun er født (Rasmusdatter)- Rasmussen - kalder sig senere Hansen.

Samme kvinde.
-------------------------

Husk at tilføje kirkebogen.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

jan rasmussen

Hej.Tak alle sammen.Mange Hilsner Jan Rasmussen