Forældrene mangler

Startet af helle larsen, 31 Maj 2015 - 11:55

Forrige emne - Næste emne

helle larsen

Kan jeg bede om hjælp til at finde forældrene til disse 2 personer fra mit stamtræ ? :

Begge født
Præstø Amt, Baarse herred

1.==> Jep Hansen, fødsel 1653 og død 1721
2.==> Eva Jochumsdatter ( Hansen ) fødsel: 1652 og død: 13. Mar 1711

Måske nogle med andre muligheder og bedre viden end jeg kan finde dem.

Pfh., tak for hjælpen

Ingrid Brandt

Hej Helle.

Har du mulighed for at præcisere stedet lidt nærmere, Baarse herred er temmelig stort. Et sogn vil hjælpe meget.

Mvh. Ingrid
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

helle larsen

Ja det er stor.

Kan desværre ikke komme med yderligere oplysninger.

Har igen i dag kigget, set og søgt, der jeg ved jeg kan finde oplysninger, både for dåb, død, konf., og begravelser, sågar under andet, men uden held

helle larsen

Men er også kun nybegynder, og kender ikke til specielle eller særlige steder jeg kan finde frem til dem.

Er desværre autodidakt indenfor slægtsforskning, derfor søger og spørger jeg om hjælp her

helle larsen



Jeg kan ikke bidrage med hvor hun er født andet end Præstø Amt, Bårse herred, Bårse Sogn, kan ikke finde hvor hun er begravet 

men

Han er  død i Jun 1721 og begravet 30.06.1721 i / fra / ved Bårse Kirke

helle larsen

Ved deres søn, Mads Ibsen Bødkers trolovelse med Maren Jensdatter i 1722 var den ene af forloverne en Jochum Ipsen i Grumløse, Udby, Bårse, Præstø, Grumlöse Bye

Kunne det mon være en morfar ?? kan heller ikke finde noget på ham nogen steder lige umiddelbart


Hvis nogen kan og vil hjælpe må de gerne, jeg er desværre nødt til at " trække stikket for nuværende ", men vender da tilbage