Hjælp til at finde mine biologiske søskende

Startet af Rikke Charlotte Schmidt, 22 Maj 2015 - 11:30

Forrige emne - Næste emne

Rikke Charlotte Schmidt

Jeg har min biologiske mors navn, fødselsår og dag og hendes nuværende adresse, hvordan finder jeg ud af navnene på hendes biologiske børn.
Jeg er sprit ny i dette 😀

Jan Koefoed Baastrup Rømer

Hej Rikke.
Det er lidt problematisk af et par grunde. Den enkleste er: vi må ikke omtale nulevende her. Heller ikke, hvis de kunne være levende, og det må vist i høj grad gælde dine søskende.
Den næste er, at man aldrig kan vide, om din biologiske mor eller dine søskende ønsker kontakten.
Jeg vil foreslå dig at få en neutral person til at kontakte din mor og forhøre, om I kan ses - og love total diskretion, hvis kontakten viser sig at være uønsket.
Jeg har medvirket som mellemled i et par tilfælde, og det gik godt. Men der er også eksempler på det modsatte. Så man skal gå med listefødder.
Afhængigt af dit fødselsår kan du være arveberettiget og derfor berettiget til at få at vide, når situationen indtræffer. Jeg husker ikke årstallet. Spørg en jurist.
Måske kan du få flere oplysninger på borgerservice; koster o. 75 kr., men det lader til, at du allerede har det, du har brug for, på din mor.
Mvh. Jan