Utterslev 1887

Startet af Else Salling, 19 Maj 2015 - 14:58

Forrige emne - Næste emne

Else Salling

Jeg leder efter Richard Ove Johansen/ Johansson f. 17. oktober 1887.

Hvilket sogn er det mon på det tidspunkt?
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Helmer Christiansen

Indtil 1/12 1938 var Utterslev en del af Brønshøj sogn.
Helmer Christiansen
2000 F

Else Salling

Tak - det var egentlig også mit eget bud. Problemet er bare, at jeg ikke finder ham der - derfor spørgsmålet.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Keld Sørensen

Af Politiets Registerblade fremgår det, at Richard Ove Johansen døde 27. oktober 1918.
Han blev bisat fra Apostelkirken - døde 1913-25, opslag 73. Heraf fremgår det, at han er født i København!!! Et vidt begreb. Hans forældre er også nævnt her.
Ud fra Politiets Mandtalslister kunne det måske være muligt her at finde ud af, om Utterslev er det rigtige fødested ud fra de mange adresser i København der er nævnt på Politiets Registerblade.
Også hans hustru, Emma Caroline, har registerblade med flere adresser. Måske kan disse registerblade også lede på sporet!
Mvh.
Keld.

Else Salling

Tak for forslag.
Jeg har været omkring en del adresser og sogne. Den bedste adresse, jeg har kunnet finde er  Ravnsborggade 10, matr. 481, 3. sal, 9 - i 1885.
Det hører til Sankt Johannes, men heller ikke der har jeg haft heldet med mig.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Keld Sørensen

Øhhh, 1885! Han er født i 1887. Han døde i 1918, 31 år gammel.
I FT-1906 er han patient på Boserup Sanatorium, gørtlerlærling, ugift og 18 år.
Boserup Sanatorium ligger i Skt. Jørgensbjerg Sogn.
Mvh.
Keld.

Else Salling

Jo, Keld, det er jeg med på, men det var det tætteste, jeg kunne komme, for ellers var jeg fremme ved 1901. Adressen derfra kunne jeg ikke komme baglæns på i mandtallerne.

Richards forældre boede i en periode på Utterslev Mark, så han har antagelig været i god tro, når han blev ved at opgive Utterslev som fødested.

Nu har en venlig dame fundet ham for mig i Skt. Stefan sogn. Han blev først døbt i 1888, hvor forældrene var flyttet til Frederikssundsvej.
Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273