Efterkommere af Dyveke Hildegard, Niels Helge og Maren Edith Hansen, Odense?

Startet af Heidie Emelie Hansen, 15 Maj 2015 - 12:48

Forrige emne - Næste emne

Heidie Emelie Hansen

Hej Slægt og Data brugere :)

Jeg er snart kommet langt i søgen af efterkommere af min fars forsvundne farfar, Kristen Marius Hansen, 1889.

Han er nu fundet med sidste adresse i Kottesgade 8, Odense i 1932, hvor han arbejdede på lageret ved W.R Maegaard, blev gift med sin hustru Karen (Karla) Margrethe Sofie Hansen, 1888. Herefter dukker der et væld af forskellige adresser op rundt omkring i egnen.

De fik dog her 3 børn -

Barn 1: Dyveke Hildegard Hansen, f. 1919 - borgerligt viet i Odense, 1942, med Svend Aage Ejgil Pedersen, Malersvend fra Holbæk. Adresse ved giftemål - Carlsgade 7, Odense

Barn 2: Niels Helge Hansen, f. 1921 - Borgerligt viet, 17. nov, 1943 i Odense med Guri Andersen, fra Give Sogn, Vejle Amt. Han opholdt sig med adresse i Lindholmsvej 134, Nørresundby og hun i Dagmargade 6, Odense.

Barn 3: Maren Edith Hansen, f. 1924 - Borgerligt viet i Odense d. 2. okt, 1943, med Johannes Valdemar Madsen, 1919. Også hun var bosat i Carlsgade 7 - Han på Döckerslundsvej - ved vielsen. Maren blev voksen døbt i 1938, men kan ikke se fortegnelser i forbindelse med konfirmation, som jo godt kunne have foregået samtidig?

Der er efter 1930 ikke flere offentlige folketællinger.

Jeg er nu lidt på bar bund med at finde deres børn? Hvordan kommer jeg videre? Skal jeg ind på statsarkivet i København for at lede videre eller har I gode råd / oplysninger, der kan hjælpe mig videre?

...I må meget gerne foreslå links til opslagsværk, der kan ledes igennem - bare der er en snor, jeg kan følge igen.

På forhånd mange tak! :)

Anne Mortensen

Skal jeg ind på statsarkivet i København

Bor de eller har de boet i København ?
Hvis ikke er det ikke det rigtige sted at søge dem.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Heidie Emelie Hansen

Nej, de har umiddelbart ikke noget med Kbh at gøre - ikke, hvad jeg tror i al fald, men der står (kan ikke huske, hvor jeg læste det), at hvis man skulle have folketælling efter 1930 og før cpr registret, så skulle det ansøges på statsarkivet i læsesalen. Tænkte, at det gjaldt hele Danmark?

Heidie Emelie Hansen


Nej, de har umiddelbart ikke noget med Kbh at gøre - ikke, hvad jeg tror i al fald, men der står (kan ikke huske, hvor jeg læste det), at hvis man skulle have folketælling efter 1930 og før cpr registret, så skulle det ansøges på statsarkivet i læsesalen. Tænkte, at det gjaldt hele Danmark?
[/quote]


Her var det... https://www.sa.dk/brug-arkivet/laer/intro-folketaellinger

"DET MÅ DU SE - FOLKETÆLLINGER
Folketællinger indeholder oplysninger om rent private forhold og er omfattet af en tilgængelighedsfrist på 75 år.
Hvis formålet er slægtsforskning, kan du få særlig tilladelse til at se folketællingerne 1940-1970. Tilladelsen kan søges på Rigsarkivets læsesal i København. Ansøgningen behandles med det samme.
Vil du søge om tilladelse til at benytte folketællingerne 1940-1970 til andre formål end slægtsforskning, skal du sende en skriftlig ansøgning (du kan bruge ansøgningsskemaet her eller sende et brev). Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.
"

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770