Carl Christian Barfod f/d? (1863-1910)

Startet af Nanna C B, 11 Maj 2015 - 19:37

Forrige emne - Næste emne

Nanna C B

Jeg leder efter min tipoldefar Carl Christian Barfod (ikke at forveksle med hans søn, der også Carl Christian Barfod). Jeg leder efter hans fødsel og død, hans mors død og hans far, som jeg intet ved om.

Jeg har en oplysning, der siger, at han muligvis blev født den 12. december 1863, men jeg kan ikke finde ham. Han dukker op i en folketælling fra Nykøbing Falster i 1880, hvor han står som 16 år og født i København, han står som plejesøn og farverlærling.

Jeg har fundet hans vielse i kirkebogen med Hansine Rasmine Rasmussen i Skt. Johannes den 27. april 1888 og han døde den 26. maj 1910 i Brarup (?) tror jeg. Han fik min oldefar Carl Christian den 10. december 1900 på Frederiksberg.

Hans mor hed Laura 'Lucie' Andrea Barfod og blev født i Nykøbing Falster den 20. januar 1842, men står ikke i samme folketælling fra 1880. Jeg har fundet hende i folketællingerne fra Raadmandsgade 33 i 1880, 1890, 1901 og 1906. I den første optælling står der 'Laura Hansen f. Barfod' (senere står hun som 'Laura Lucie Hansen' og fødselsdatoen passer), hun blev gift med en Mads Hansen. Men jeg kan ikke finde hendes død.

På forhånd tak!



Egon Sørensen

Hej!

Han er født på den KGL fødselstiftelse 12 dec 1863 opslag 159

Mvh.

Egon Sørensen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Der står både slagter, Grandløse og Holbæk ved OJ journalen

Holbæk, Merløse, Grandløse, Store Grandløse, Et Huus, 20 F1, FT-1860, B5007
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christian Halvorsen   40   Gift   Slagter, Huusfader      Kjøbenhavn
Christiane Marie Simmesen   37   Gift   hans Kone      Randers
Mathilde Halvorsen   8   Ugift   deres Datter      Tudse S Holbek A (Tuse Sogn, Holbæk amt)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Nanna C B

Mange tak begge to, det er en kæmpe hjælp!

Jeg har meget svært ved at læse, hvad der står i de links, du har skrevet, er der en, der kan tyde det?

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com