Ane Dorthea Christensen F.6 marts 1836 i Tveje Merløse...Rettelse

Startet af Jette Frederiksen, 10 Maj 2015 - 17:52

Forrige emne - Næste emne

Jette Frederiksen

Hej..
Jeg ved ikke om det er det rigtige forum men jeg prøver.

Lidt information til dem, der slægtsforsker i Ane Dorthea Christensen/Christensdatter,Tveje Merløse,Holbæk og dattern Julie laura Klein.

Jeg har tidligare haft en Aneefterlysning : https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,30642.msg162355.html#msg162355


Efter mange år, lykkedes det mig til slut at finde hende i København.Takket være alle frivillige som har tastet ind Politiets mandtaller og Begravelsesprotokoller som ligger online, kunne jeg finde hende med lidt (meget) arbejde. Tak for det!


I 1866 nedkom Ane Dorthea Christensen med en datter på Fødselsstiftelse, Amaliegade 25, København,spekulationer om hvem der er far og hvorfor pigen Julie Laura
vokser op på Gaarden Holstejnsminde ,et mindre Børnehjem for Piger, har der været mange af.

Anne Christensen dør den 9 Okt 1876 på Kommune hospitalet i København og pigen Julie Laura
er derefter anbragt på Gaarden Holstejnsminde.Ane Dorthea Christensen og Julie Laura Klein ses i Politiets mandtaller på nettet i Aabenraagade 28 København Maj 1876 , det er først når børn er over 10 år de er med i Politiets mandtaller , så Ane Dorthea har nok hele tiden haft pigen hos sig.

Eftersom Anne Dorthea Christensen har tjent siden Sept. 1864 i Staden København udgår jeg fra at faderen er fra København...Julie laura Klein udskrivs
fra Fødselsstiftelse den 14 Juni 1866 til Ane Dorthea Christensen, hjælpen for barnet ophør i Okt 1866, så mon ikke Anne Dorthea er blevet gift?


Jeg har set på Myheritage at flere har skrevet Carl Ferdinand Klein ,en maler fra Slagelse som far til Julie laura.
Carl Ferdinand Klein fra Slagelse bliver i 1857 viet til Gundil Sophie Ernst St. Mikkels Kirke, Slagelse
og jeg ved også godt at det i min nærmeste familie var spekulationer, men kun spekulationer om det var den Klein som var far...ingen har været 100% sikker. Er der nogen, der har en faderskab på at Carl Ferdinand Klein er far ,tager jeg gerne del af den!   


Ane Dorthea lever i 1870 sammen med en Klein(e) som er født i København ,om de er gifte eller bare bor sammen ved jeg ikke endnu men begge står som Kleine i to FT og gift, men jeg har ikke lykkedes at finde nogen vigelse!

I Begravelsesprotokollen står Ane Dorthea som ugift og i kirkebogen over døde på Kommunehospitalet
som Enke og i Kirkebogen over døde fra Trinitatis som ugift,men det bliver til at lede vidare! Et er sikkert..det er min Ane Dorthea Christensen

Trinitatis Sokkenlund København 1861-1891 opslag 130
Kommunehospitalet København 1863-1878 opslag 135
Begravningprotekollet København nr 4102 År 1876 side 698


Vidare

Ane Dorthea Christensen har tidligare født et barn, en lille Dreng : Carl Johan Bisser i Oktober 1861 i Holbæk,den lille dreng døde allerede i Dec 1861 og ikke som så mange andre  skriver på Myheritage år 1864 , drengen var i Pleje hos en slægtning og der afgik han ved døden  2 måneder gl..

Jeg har forsøgt at kontakte flere af medlemmerne på Myheritage for rettelse af både Julie lauras far og Carl Johan Bisser,men jeg får inget svar og ingen rettelse sker.Jeg er ikke selv medlem mere. jeg håber i Læser her.

Tak for ordet

Med venlig Hilsen Jette Frederiksen