Hvor bliver Georg Ludvig Wittrock gift med Elisabeth Charlotte Emillie Kocken he

Startet af Svenn Chr. Trønning, 19 Maj 2013 - 15:37

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger hvor Georg Ludvig Wittrock født 12 januar 1797 i Burg Landsogn på femeren bliver gift med Elisabeth Charlotte Emillie Kocken født 17 jul 1809 på Lindholtsgaard, Skamstrup sogn i Tuse herred, Holbæk amt.

Folketælling - 1834.
Holbæk, Tuse, Hjembæk, Pedersborg, Aggersvold Hovedgaard , 97
Georg Ludvig Wittrock 37  Gift  Forpagter af Hovedgaarden 
Charlotte Emilie v. Kocken 24  Gift  hans Kone.

Nævner at de i 1834 er gift.

En anden kilde siger at de bliver gift 1829-1830, MEN desværre ikke hvor.

Jeg har ledt i de to sogne i Tuse herre i Holbæk amt. ( Hjembæk og Skamstrup) samt i København da
Charlotte Emilie v. Kocken moder i 1829 er flyttet til København.  Her er jeg søgt i de tysksproget kirker uden held samt i de tre hovedkirker i København ( Vor Frue, Trinitatis og Helligånds sogn) uden at finde dem.

Nogle der ved hvor de er gift hende???


På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Jane Valkær

Hej
Henviser lige til din gamle tråd, så du ikke får gentagelser af oplysninger.

Og oversigt over Elisabeth Charlotte Emillie Kocken slægt:
http://tom.brondsted.dk/genealogi/koes/2_13.php

Jeg har ledt på Google for at finde ud af, hvor Casper von Kochen blev bisat i Kbh.
Måske var det den samme kirke, som parret blev viet i.
De to begivenheder skulle jo følge tæt efter hinanden.

Mvh
Jane

Svenn Chr. Trønning

Hej Jane Valkær

Tak for dit svar. Ja jeg har også ledt efter hvor Oberst Caspar Kochen bliver begravet hende. Jeg fandt han ikke på Københavns Stadsarkiv så måske er han begravet  et andet sted, MEN hvor.

Nå jeg leder vidre.

Med venlig hilsen.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Svenn Chr. Trønning

Så fandt jeg Oberst Caspar Kochen hvor han bliver begravet. Det sker fra Garnison sogn i København, Københavns amt, MEN her bliver de ikke viet. Set fra1826 til 1833.

Desværrer.

MVH.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning


Jane Valkær

Hej
Kigger lige Holmen igennem 1826-1831 vielser - ingen Wittrock. Ved godt, at det er for søens folk, men så er det gjort ;D
Mvh
Jane

Svenn Chr. Trønning

Til Jane Valkær

Må jeg sige dig tak.

Jeg er ved at se de tyske kirker igennem igen.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

#7
Hej Svenn  

og Jane - Undskyld jeg blander mig - nu da vi har Wittrock i Adelby.com også. - og (da vi har Struve(Struwe slægt i anerne, fra Das Lemmel Archiv, Landt Lemmel/Bahr slægt) OG da jeg forleden søgte på Mourrier slægt -

jeg kan se af tråden Jane har vedhægt her, at de ses på  side:

http://tom.brondsted.dk/genealogi/koes/2_13.php . bladre lidt ned....!

nå ...det er vist samme side som der blev skrevet i tråden.....
meget interessant.

Jeg så dog at der var forbindelse til Stavanger også - måske uden betydning for denne tråd, så undskyld hvis jeg forvirrer.

Den gamle tråd hedder:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,328427,328560.html

se evt. også:

www.woydt.be/genealogie/g17/.../1790maso01.htm

og

Jens - Aneopslag.dk
www.aneopslag.dk/alle/index34.htm

og

Johannes Rasmus Olsen Pedersen - aneopslag.dk
www.aneopslag.dk/alle/per01820.htm

og

og

pafeng - Name Index  Generated by Personal Ancestral File - Erfde
www.erfde.com/gedcom/pafeng/index3.htm


HTML (English) - Tidsskrift.dk
www.tidsskrift.dk/index.php/historisktidsskrift/article/view/.../68496.html

Måske der er noget at henholde sig til heri - når det er svært at finde det søgte....

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

God dag igen.

Glemte at nævne disse ting, pga egen slægt i Struve / Landt / Lemmel / Bahr anetavlerne, og ad Apotekerslægten i Burg, på Fehmarn.

MVH
Lise Ø Bahr

Svenn Chr. Trønning

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

#10
Hej Svenn.

Jo tak. nu har jeg netop set den mail nu fra dig, kan dog ikke åbne linket, der mangler afslutning på den blå linie.:

Wittrock og Bahr slægtens indgifte er STRUVE- slægt m.v. , MOURRIER slægt også, (Norge ?)se evt. min gamle tråd  via Das Lemmel Archiv, (husker ikke lige her nu de andre navne)

... ad din mail:
Det er faktisk forbindelsen til mellem Nielsen og Bendtsen slægten, Helsingør - Bryggerslægten , der interesserer mig, idet det nok er via den, jeg skal søge videre i slægterne -

OG
mellem forbindelserne til Højskoleslægten med Bendtsen / Appel / Ingeborg Schrøder - og en ældre fam.medlem (Larsen ?) og til Eva von Bahr der besøgte flere af Højskolerne med sin Keddelflikkerdans bl.a. lærte dem (danskerne) de svenske folkedanse) -

forbindelsen mellem slægterne holdt ved (holder stadig ved)!

MVH
Lise Ø Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej Svenn igen.

Jeg har jo læst mange mange sider af svar herfra forum, og husker bl.a. navnet ROTH også, som jo også nævnes mellem de aner via linket til dig.

Samtidig Boppert am Rhein, slægten nævnes vist mellem een af de 8 anetavler der er nævnt i BAHR/BEHR slægten som Svend Jacobsen, Frederiksberg, har været inde på via

Joh. Chr. de Bähr, tønder... kan googles og læses igen....

MVH
Lise Ø Bahr ....med meget gamle anetavler og historie tilbage til omkring 1200 tallet... som jeg stadig læser på.

Lise Østerberg Bahr

GOd formiddag Svenn.

Jeg må tilstå, at det var lidt tilfældigt, jeg netop da, faldt over WITTROCK og det vakte først min interesse, da jeg så STRUVE som vi har  på anetavlen fra Adelby.

MVh
Lise

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise.

Må jeg sige dig mange tak for de to beskeder. Dem vil jeg nu se på.

Mange venlige hilsner.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Lise Østerberg Bahr

Godmorgen.

Trækker lige denne tråd frem, ad min interesse selv.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Det er ikke alt jeg kan skrive på nu, jeg er ikke medlem mere, så det bliver kun, hvis jeg tilfældigvis ser tingene, jeg kan komme med bemærkninger.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Svenn Chr. Trønning

Hej Lise Østerberg Bahr


Jeg beklager, men jeg har endnu ikke fundet hvor de blev gift. Jeg har søgt i alle Københavnske sogne uden held.

Med venlig hilsen.

Svenn
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning