Hvor er Jens Pederen død og begravet ?

Startet af Bent Clausen, 08 Maj 2015 - 08:51

Forrige emne - Næste emne

Bent Clausen

Jens Pedersen er født 19. januar 1837 i Meløse, Lille Lynby Sogn, Frederiksborg Amt. Han bliver gift 1. gang 17 april 1872 i Lille Lyngby og 2. gang 24. juli 1880 i Abel Cathrines Stiftelse i København.
Han tager ophold i Ullerød Mark (Moseholm) i Tjæreby Sogn, Frederiksborg amt i 1871. Her bliver han far til 3 børn med sin første kone og 6 børn med sin anden kone. Jeg har sporet ham til en folketælling i 1911 samme sted.

Hvor og hvornår er han død og begravet ?

håber på god hjælp
Bent

Knud Erik Balle

Hej Bent

I FT 1911 Tjæreby sogn, var Jens Pedersen 74 år gammel.
Hvis ikke han er død i Tjæreby sogn, så var han nok hos et af sine børn i sine sidste år, så lad os lige se dem:

Jens Pedersen og Karen Margrethe Andersen (død 3. september 1879)
Børn:
Anders Pedersen, født 28. december 1872 i Tjæreby sogn.
Bodil Christine Pedersen, født 18. september 1876 i Tjæreby sogn.
Sidse Marie Pedersen, født 12. april 1879 – (Ikke i FT 1880 eller FT 1891 – Ikke fundet død)

Jens Pedersen og Grethe Andersen
Børn:
Ane Elisabeth Margrethe Pedersen, født 10. september 1881 i Tjæreby sogn.
Peder Andreas Pedersen, født 4. maj 1885 i Tjæreby sogn.
Karen Marie Pedersen, født 13. april 1887 i Tjæreby sogn.
Karl Laurits Pedersen, født 8. september 1892 i Tjæreby sogn.
Jens Julius Pedersen, født 13. februar 1895 i Tjæreby sogn.
Ludvig Valdemar Pedersen, født 25. august 1896 i Tjæreby sogn.

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Bent Clausen

Hej Knud Erik Balle

Mange tak for dit meget systematiske arbejde du har udført. Desværre dør han omkring 1911, ingen ved hvonår elle hvor han er begravet. I forbindelse med yngstes søns død i 1987, fremgår det af skifteprotokollen, at sønnen fra 1885 er ca. 16år da faderen dør. Dem der behandlede dette bo har fra landsarkivet fået besked om at man ikke kunne finde dødsinfo vedr Jens Pedersen men oplyser tillige at der var tale om et gældsfragåelses bo.

Jeg er dig taknemlig for det arbejde du har udført vedr. min hustrus Oldefar.
Bent