Røget i en blindgyde... Men er det bare mig?

Startet af Peter Andersen, 07 Maj 2015 - 11:29

Forrige emne - Næste emne

Peter Andersen

Hej alle slægtsforskere

Jeg sidder i en lille knibe jeg håber nogle af jer kan guide mig ud fra. Det drejer sig om en blanding mellem afdøde og nuvelende personer, men jeg har reelt ikke den store interesse i den nulvende, så der kan i tage det roligt, det er ikke det jeg søger hjælp til.

I forbindelse med min slægtsforskning har jeg fundet min stedmorfars far, han var hed Orla Jens Christian Hansen og var frihedskæmper under 2. verdenskrig, hvor han i krigens sidste tid blev skudt af Gestapo. Alt dette er rimelig verificeret via modstandsdatabasen (http://modstand.natmus.dk/Person.aspx?8489).

Jeg har via diverse kirkebøger også bekræftet at han og Grethe Jenny Henriksen er forældre til min stedmorfar, så den del af historien passer.

For at komme videre, lavede jeg en simpel googlesøgning på ham og pludselig dukkede der noget op, jeg ikke kunne for til at stemme. Min stedoldefar fik øjensynligt et barn mere, med en anden kvinde. Det drejer sig om Lillian Postgaard Jensen, som han fik med en Ruth Eva Jensen. Via følgende link fandt jeg materialet:
- http://www.myerichsen.net/p51.html#i1515

Ligeledes hjalp min veninde, der bruger myheritage, med at kigge i et andet slægtstræ i det program, at Orla Jens Christian Hansen fik en datter der ganske rigtig var født Jensen. Så noget siger mig den er god nok, problemet er jeg på ingen måde kan verificere det.

I følge KB: 1939-1945, Aldersro, Sokkelund, København, Opslag 218, nr. 1 er der ikke opført nogen fader nemlig.
Det samme gælder for KB: Rigshospitalet, Sokkelund, København, Opslag 197, fødenr. 1790.

Hvordan dælan kan jeg verificere disse oplysninger? Er mest interesseret i at få styr på min stedoldefars liv og gerning, men det er sgu en kende svært når de laver sådanne numre.

Håber i kan og vil hjælpe,
Peter Andersen

Karen Riberholdt

Der må være en fadderskabssag.
Vh Karen

Peter Andersen

Citat fra: Karen Riberholdt [659] Dato 07 Maj 2015 - 11:58
Der må være en fadderskabssag.
Vh Karen

Hej Karen
Ja, det er muligt. Kan dog godt stille mig tvivlende om jeg kan få lov, da jeg ikke har noget at gøre med den del af familien og barnet formentligt er nulevende?
Peter

Louise Sørensen

Hej Peter

Skriv via My Heritage til den person der har familien.

Hilsen Louise

Peter Andersen

Citat fra: Louise Sørensen [18836] Dato 07 Maj 2015 - 12:53
Hej Peter

Skriv via My Heritage til den person der har familien.

Hilsen Louise

Det har jeg prøvet Louise, men tak for tippet. Er stadig på herrens mark.