Lidt mere om Paula Duun + Nis Schouboe

Startet af Brigitt Breum, 05 Maj 2015 - 16:43

Forrige emne - Næste emne

Brigitt Breum

Hej Svend,

Har lige gen-læst mine (noget rodede)  oplysninger . Da jeg skrev til dig, var jeg lige blevet medlem, og derfor temmelig klodset til at skrive i Forum.  Er nok heller ikke verdenmester nu. Hvis nogen i S+D  har interesse i det, kan jeg jo forsøge mig igen i Forum -og  fortsætte i det allerede skrevne fra andre medlemmer.

Starter lige med Nis Schouboe:

Født i Ribe 2/5-1845 - døbt i Ribe Domkirke 15/6-s.å. opslag 5.   Forældre Poul Jensen Schouboe og Nicoline Hansdatter - Som bødkersvend rejser han først til Randers, hvor han formentlig træffer Christiane Nielsen, f. 11/5 - 1848 i Gudum,  som han bliver gift med 14/10 - 1879 i Vor Frue kirke - opslag 186. - Har bopæl i Nørregade 18 indtil Nis S. dør 10/6-1928. (Christiane dør  12/7 -1921)   De får 12 børn, flere dør som små, (min mormor Thora Otteline er nr. 8 i flokken),  men een af disse er Paulas mor: Camille  Kirstine, f. 14/1 - 1872. - Hun bliver gift med Carl Andreas Johansen Duun (nogen steder stavet Duhn).  -De får 4 (5) børn, hvoraf Paula er det 2. barn. Af en eller anden grund bliver hun boende hos bedsteforældrene (Nis og Christiane) i Nørregade og bliver boende der, indtil hun bliver gift med Søren E. Nielsen i 1927.

Jeg mener bestemt, at de boede i Prinsensgade nr. ?  - det har nok været i begyndelsen af 1940'erne.  Paula døde i 1940'erne med jeg ved ikke diagnosen - blot at det var cancer

De havde ganske rigtigt Hanne, Frans Bo Nielsen  og Jes Bo Nielsen (han er på facebook)  - husker ikke fødselsdage - men på facebook nævner Jes (yngst) hans 80 års fødselsdag sidste år.    Hanne ved jeg intet om.  Frans og Jes kom meget i mit hjem i København, medens de begge var elever hos DSB.  De blev begge gift og skilt - men jeg mistede kontakt til dem.

Familien Duun er jeg ikke rigtig kommet igennem - det er jo lidt langt ude i familien - men når jeg får tid kommer det nok.

Håber du kan bruge dette, men du er velkommen til at spørge, hvis jeg har glemt noget

Venlig hilsen

Brigitt Breum