Jes Johannes Braagaard, veteran 1864, hvor født?

Startet af Kirsten Didriksen, 11 Maj 2015 - 19:33

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Didriksen

Hej!

Hvor er Jes Johannes Braagaard født??

Navn: Jes Johannes Braagaard Alder: 21 Civilstand: Ugift
Fødested: Rapsted Sogn, Tønder Amt Det må være Ravsted Sogn eller ?? men her kan jeg ikke finde ham?

Fam.nr: 2 Matr.nr: Wester Mølle Stednavn: -
Sogn: Ramme Kilde: FT-1860 KIPnr: D4224 Lbnr: 40

Det er rigtigt at han kommer "tilbage" til Ramme Sogn efter krigen, han bliver gift 17.11.1871 i Lomborg Kirke med Nikoline Madsen.

Har kikket i KB for både Ramme og Lomborg, da navnet lyder ret lokalt. Tønder lyder dog ikke helt "forkert" da vi havde megen handel med stude og heste, over grænsen. Det kunne da godt være en "driver-karl" som havde forelsket sig i en pige fra Tønder.

I FT-1890 står der at han er født i Lomborg??
i soldater papirer og pensions papirer at han er født i Tønder?  :-\

 Fkt-1890; Ramme - Ramme ; 69; Hvisthulehus
365; Johannes Braagaard; m; 50; gift; Lomborg Sogn, Ringkøbing Amt; Lutheraner; Husfader / Husmand
366; Nikoline Madsen; k; 39; gift; Ramme Sogn, Ringkøbing Amt; Lutheraner; Husmoder / Hustru
367; Mads Nielsen Braagaard; m; 12; ugift; Ramme Sogn, Ringkøbing Amt; Lutheraner; Barn
368; Karen Maria Braagaard; k; 10; ugift; Ramme Sogn, Ringkøbing Amt; Lutheraner; Barn
369; Kristian Nielsen Braagaard; m; 7; ugift; Ramme Sogn, Ringkøbing Amt; Lutheraner; Barn
370; Mine Karoline Braagaard; k; 4; ugift; Ramme Sogn, Ringkøbing Amt; Lutheraner; Barn

Håber nogen kan hjælpe?

Venlig hilsen
Kirsten

Ps. Har ham også her med et nyt fødested???

Fkt-1880; Ramme - Et Hus ; [47] 5;
248; Johannes Braagaard; m; 39; gift; Jordkirk Sogn, Tonder Amt, Slesvig; Lutheran; Husfader, Arbeidsmand
249; Nikoline Madsen; k; 28; gift; Ramme [Sogn, Ringkjobing Amt]; Lutheran; Husmoder
250; Ane Kathrine Braagaard; k; 7; ugift; Ramme [Sogn, Ringkjobing Amt]; Lutheran; deres Barn
251; Karl Kristian Braagaard; m; 6; ugift; Ramme [Sogn, Ringkjobing Amt]; Lutheran; deres Barn
252; Karen Marie Braagaard; k; 1; ugift; Ramme [Sogn, Ringkjobing Amt]; Lutheran; deres Barn

Egon Sørensen

Hej!

Jes er født i Hjordkær Åbenrå amt 1839 ny opslag 28 KB 1826-1886


Mvh.

Egon Sørensen

Kirsten Didriksen


Hej Egon!

Super flot og hurtigt, mange tak for det :D.

Du kan vel tilfældigvis ikke tyde/læse det "tyske"? jeg kan læse nogle enkelte ord . .....Lemvig, Tørring Heldum, men så slipper det også op  :-\.

Ellers må jeg prøve at flytte opslaget til tydning!

Mange hilsner
Kirsten

Egon Sørensen

Hej!

Send det til tydning Kirsten!

Mvh.

Egon Sørensen

Egon Sørensen

God aften!


Jes Johannes Braagaard blev såret i krigen.


Jes Johannes Braagaard:
Født d.15-3-1839.
Tjenestegjorde ved 3.Dragonregiment, 5.Eskadron som Menig nr.19. På Lazaret i København. Invalidepension.
Adr. 1876, Indsidder, Ramme sogn.

Mvh.

Egon Sørensen

Kirsten Didriksen


Endnu engang tak Egon.

Jeg har kopi af hans "invalide pension", jeg kunne bare ikke finde hans forældre.

Mange hilsner
Kirsten