Hvilket Sogn

Startet af Helle Rossini Hansen, 27 Feb 2011 - 20:47

Forrige emne - Næste emne

Helle Rossini Hansen

Jeg forsøger at finde mere informationer omkring Hans Jorgen Mattesen, men jeg er i tvivl om, hvilket sogn jeg skal kigge i.

Hans Jorgen Mattesen
f. 1819 Hürup, Schleswig-Flensburg, Schleswig-Holstein, Germany
forældre ukendt
g. 28. Aug. 1844 med Fanning Frederikke Amalie Johansen i Helligaands kirke i København
Børn ukendt
besidende: Große Straße nr. 16, Scheleswig-Holstein
d. Ukendt

Schleswig hørte jo til Danmark på denne tid, så jeg forsøger at finde ud af mere omkring ham og hans familie i kirkebøgerne. Er Hyrup, Haderslev det samme sogn, hvis det er tilfældet, hvilken kirke skal jeg så kigge i?

Jens Christian Mattesen var forlover ved hans bryllup, han var født ifølge folketællingen 1834 i Hyrup og 1845 i Bytofte, kan det være en bror til Hans?

Mvh.
Helle Rossini Hansen
Californien, USA
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Egon Sørensen

Hej Helle!


Hans Jørgen Mattesen er født i Haderslev amt Bevtoft sogn KB 1814-1831 opslag 6 nr.51

Hyrup er et stednavn i Bevtoft sogn.

Mvh.

Egon Sørensen

Helle Rossini Hansen

Tak for hjælpen Egon, jeg vil se hvad jeg ellers kan finde i kirkebøgerne Bevtoft Sogn.

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Helle Rossini Hansen

Hvis Hurup, Schleswig-Flensburg, hørte til Haderslev i gamle dage, hvad med byen Flensburg? Kan jeg også finde disse kirkebøger på AO?

Mvh
Helle
Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Frank Green

Nej de er ikke på AO.

Men du kan evt spørge Cay-Erik Geipel om han har tid til at lave et opslag i Flensborg Borgerbog.

Ham her kunne jo være en søn.

http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1708844&limitstart=10

Med Venlig Hilsen
Frank

Helle Rossini Hansen

#5
Frank, det er ikke helt usandsynligt, og så hedder han tilfældigvis Theodor. Jeg har ledt efter en ane med det navn. Jeg har et gammelt foto, hvor der står håndskrevet Theodor, måske er det ham. Jeg har dog lidt svært ved at tyde, hvor han er bosidende, vejen må jeg gætte mig til, måske står der Blaagaardsvej.

Med hensyn til at spørge Cay-Erik Geipel, skal jeg ind på "hjælp til opslag", og ligge en tråd? Jeg vil forfærdelig gerne have hjælp, med opslag i Flensborg.

Tak for hjælpen

Mvh.
Helle

Med venlig hilsen
Helle Rossini Hansen
Arkansas, U.S.A.

"If you don't tend your roots, the tree may wither away"

Frank Green

Hej Helle

Ja Blaagaardsgade...Gik på den i søndags  :)

Men det tyder på han bor i Dresden(Tyskland) og kun lige var ca. 3 måneder boende hos Petersen.

Mht Cay-Erik kan du lave en tråd i hjælp til opslag,eller evt spørge i Cay-Eriks tråd i det gamle forum.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?6,241313,672232#msg-672232

Med Venlig Hilsen
Frank