Ane Kjerstine Sørensen f.1829 i Brøndum ,Ålborg amt.

Startet af bernt christiansen, 27 Feb 2011 - 12:46

Forrige emne - Næste emne

bernt christiansen

Hvad gør jeg nu!
Jeg eftersøger hvad blev der af min oldemor Ane Kjerstine Sørensen født.d 21juli 1829 i Brøndum Ålborg amt.
1870. FT Valsgård sogn Ålborg amt.side 5. Andreas August Therkildsen 41.år. hustru Ane Kjerstine Sørensen 41.år og deres 4 børn.
1880. FT Astrup sogn Ålborg amt.side 27 Andreas August Therkildsen 50.år. hustru Ane Kjerstine Sørensen 50.år. Laura Marie Therkildsen 12.år
1890. FT Astrup sogn Ålborg amt. side 19 .Ane Kjerstine Sørensen bor hos sin datter. Kirsten Marie Therkildsen og svigersøn Thyge Jensen og deres børn.
1890, FT Vive sogn Ålborg amt. side 52 ( TillægslisteB) Terndrup Arrest. Andreas August Therkildsen.
1890. Kirkebog. Vive sogn Ålborg amt side 139. Andreas August Therkildsen prøver at blive copuleret med enke efter første ægteskab Ane Marie Hansen.
1891. Kirkebog. Vive sogn Ålborg amt. side 160. Andreas August Therkildsen død. d 7 marts.
1901. FT Vebbestrup sogn Ålborg amt. side 522. Thyge Jensen, Kirsten Marie Therkildsen og deres 9 børn. ( Hvad er der blevet af Ane Kjerstine Sørensen ?)
Jeg har ledt og søgt i FT.i utallelige sogne på tværs af Herredsgrænser I både Ålborg -Viborg og Randers amt, ligeså har jeg søgt i Kirkebøger fra 1890 til ca. 1928 om afdøde kvinder, så derfor ville det være dejligt med en hjælpende hånd eller flere. Med venlig hilsen . Bernt Christiansenm

Alice Oppenheim

Skynder dig at ændre din overskrift til: Ane Kjerstine Sørensen f. 1829 i Brøndum, Ålborg amt

Tryk på "Rediger".

bernt christiansen

Tak Alice, men hvorfor. Venlig hilsen Bernt Christiansen

Alice Oppenheim

1. punkt i vejledningen: Vælg en overskrift, der siger noget om, hvad du søger. Opgiv (så vidt muligt) navn, tid og sted for den person, du efterlyser.
Det sparer mange museklik, når andre straks kan se - uden at åbne indlægget - om de kan hjælpe med spørgsmålet.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Derfor!

Alice Oppenheim

#4
Tilbage til dit spørgsmål. Dette er sidste gang, du ser ANE KJERSTINE?


Aalborg, Hindsted, Astrup, Axelterp By, Astrup Sogn, , 38, FT-1890, D2078
Thyge Jensen 27  Gift Husfader Husmand Astrup
Kirstine Marie Therkilsen 24  Gift Husmoder  Døstrup
Jens Kristian Jensen 3  Ugift Barn  Astrup
Agnete Kirstine Jensen 1  Ugift Barn  Astrup
Udøbt Dreng under 1 aar  Ugift Barn  Astrup
Ane Kirstine Sørensen 64  Gift  Under Fattigforsørgelse St. Brøndum

Og ved næste folketælling er familien i Vebbestrup uden ANE KJERSTINE?

Og familen har i mellemtiden boet i St. Arden?

— Da hun er en ældre dame på dette tidspunkt, ville jeg som det første kigge under døde i Astrup, St. Arden, Vebbestrup og Brøndum...?


MVH
Alice Oppenheim

Alice Oppenheim

En tanke: Datteren får 7-8 børn døbt efter 1890. Står gamle ANE KJERTINE fadder til nogen af dem? Det kunne indkredse tidspunktet for hendes død.

bernt christiansen

Tak for forslaget Alice. Men efter 1890 er Thyge jensen og Kirsten Marie Therkildsen medlem af en Frikirke, og har ingen Registrerede Faddere til nogle af barnedåbene ifølge Kirkebøgerne.Venlig hilsen Bernt Christiansen