Tydning af Fødsel 1755 i Hjortdal Vester Han Thisted

Startet af Thorkild Christensen, 02 Apr 2015 - 16:40

Forrige emne - Næste emne

Thorkild Christensen

Hej jeg har brug for hjælp til tydning af Kirkebog almindlige udgave Hjortdal Vester Han Thisted
1694-1757 opslag 116  25 April 1755 Jesper Nilsen  et drengebarn kaldet ???
jeg kan heller ikke se hvad hustruen hedder
Hilsen Thorkild

Lillian Larsen

Hej Thorkild

se mit svar ang. skifte under Bratskov

den 22. november 1742 Bejstrup viet enkemand fra vester Svenstrup udi Hjortdal sogn -Jesper Nielsen og Kirsten Nielsd.

Jeg har ingen opslagsnr. da jeg har kirkebogen i kopi.

Hilsen Lillian

Thorkild Christensen

Hej Lillian
det var ikke det jeg søgte men så fik jeg styr på deres Bryllup mange tak for det du har skrevet om skifte under Bratskov ved jeg ikke hvor jeg skal finde
Hilsen Thorkild

Peter Grishauge

#3
25 April 1755 Jesper Nilsen  et drengebarn kaldet Godiche. Forældrene Jesper Nielsen og hustru Høydal
Jesper Nielsen i Hødal var gift 2 gange. Første gang med Maren Poulsdatter, som døde i 1742 og anden gang med Kirsten Nielsdatter og det er nok hende der er moderen
Se billede af Hødal i Hjortdal fra 1938:

mvh Peter

[vedhæfting slettet af admin]

Thorkild Christensen

Hej Peter Mange tak for svaret det ser spændende ud
Hilsen Thorkild

Lillian Larsen

Hej Thorkild

Undskyld - men det er forvirrende at du starter flere indlæg om det samme emne.

Hermed svar på dit ??

Almindelig Bededag den 25 April et Drengebarn kaldet Godiche-forældre Jesper Nielsen og Hustru i Høedahl.
Faddere: Laurits? Christensens Hustru bar ham til Daaben -Christen Olesen i Aldrup-Bodild Nielsen(jeg tror det skal være Godik Nielsen - Jesper Nielsen har en bror med dette navn)Peder Høegs Hustru-Christen Erichsens Hustru.

Hvad ved du om Graves Jespersens børn???

Det er min slægt.

Hilsen Lillian


Thorkild Christensen

Mange tak til Lillian og Lindy

Til dig Lillian har jeg oplysninger om Gravers Jespersen børn hvor Maren er min Tipollemor og så har jeg også Kirsten, Birgitte og Peder

Hilsen Thorkild

Lillian Larsen

Hej Thorkild

Ved du hvor Kirsten bor? og hvem hun er gift med?

Jeg har mange opl. om Gregersenslægten.

Hilsen Lillian

Thorkild Christensen

Hej Lillian

Angående  Kirsten Graverstatter ved jeg kun at hun er født den 20-11-1801 Bejstrup sogn

Hilsen Thorkild
       

Lillian Larsen

Hej Thorkild

Kirsten bliver i 1842 (desværre ved jeg ikke hvor) med Christen Gregersen der ejer Rævhedegaard i Aaby Sogn - han er født i Haverslev i Tanderup som søn af Gregers Christensen og Kirsten Gundesdatter- Gregers er søn af Christen Gregersen og Birgitte Poulsdatter i Bejstrup-Birgitte er i sit 2 ægteskab med Peder Christensen Fass mor til Anne Pedersdatter der er gift med Graves Jespersen.

kan du følge med??

Hilsen Lillian

Thorkild Christensen

Hej Lillian og tak for oplysningerne det er nu  endelig lykkedes mig at få styr på Tip 2 Ollemor hvis datter var gift med sin Bedstemor barnebarn kan man vel godt sige,
Hilsen Thorkild og mange tak

Lillian Larsen

Hej Thorkild

Hvis du er interesseret? så ved jeg hvilken gård familien beboede i Bejstrup

Hilsen Lillian

Thorkild Christensen

Hej Lillian

jeg er da meget interesseret i hvor familien boede i Bejstrup, i 66 tjent jeg i Haverslev 1,5 Km. fra  Tanderup så jeger da lidt kendt i området

Hilsen Thorkild