Er kopulations protokollerne fra Kobenhavn digitaliseret?Hvis ja, hvor findes de

Startet af Kim Melchior, 23 Mar 2015 - 17:14

Forrige emne - Næste emne

Kim Melchior

Hej,

Jeg har flere gange brugt  kopulations protokollerne fra Kobenhavn paa mikrofilm naar jeg har vaeret i Salt Lake City.

Er de blevet digitaliseret og derved blevet tilgaengelige paa nettet? Hvis de er,hvor kan de saa findes?

Mvh,

Kim Melchior (USA)



Else Salling

Citat fra Københavns Stadsarkiv:

Andre kilder

Vi vil fortsætte med at lægge flere kilder i Kildeviseren i løbet af 2015.

Øvrige kilder på bedding er lysningsprotokoller 1923-1965 og borgerlige vielser 1851-1922. Borgerlige vielser fra 1923 og frem ligger på Arkivalieronline på Rigsarkivet, så på den måde får vi en komplet serie af borgerlige vielser i København på nettet. Om alt går vel, er de på nettet i løbet af efteråret.

Mvh.
Else Salling
Medlem nr. 16273

Henrik Brandt

Hej Kim,

Er de disse, du mener:

Københavns Stadsarkiv: Kopulationsprotokoller med registre 1735-1868 - http://www.landsarkivetkbh.dk/hovedst/txt/kilder/kopulation.htm

De havde dem i fotokopi på det fhv. landsarkiv. Jeg har ikke kendskab til, at de skulle være digitaliseret.

Kim Melchior

Hej,

Det er de protokoller Henrik naevner at jeg mener.

Jeg er godt klar over at det ikke er alle vielser der blev betalt for, men det kan vaere alle tiders genvej naar man soger efter en vielse i Kobenhavn i tidsrummet 1735-1868.

Hvor skal et forslag til at de bliver digitaliseret sendes saa de kan komme paa nettet?

mvh,

Kim Melchior (USA)

John Nielsen

Hej Kim

Tænkte nok at det ikke var så nemt, når det var dig.

Hilsen John Nielsen

Kim Melchior

 :-\

Hej,

Det var min fejl at jeg skrev kopulations protokollerne i stedet for kopulationspenge protokollerne.

Det vil vaere saa rart at faa dem lagt paa nettet. Jeg ved bare ikke hvem vi skal i forbindelse med for at faa dem til at see paa dette forslag.

Mvh,

Kim Melchior (USA)

John Nielsen

Hej Kim

Det er sikkert Jeppe Christensen (Digitalarkivar/Projektleder) fra Stadsarkivet du skal have fat i.
Det var ihvertfald ham jeg diskuterede "Fattigvæsenets hovedregistrant" med.
Jeg har mailadressen som jeg kan maile til dig hvis det ønskes.

Hilsen John Nielsen

Kim Melchior


Kim Melchior

Hej,

Jeg har lige talt med Jeppe Christiansen, Projectleder og Digital arkivar paa Stadsarkivet. Han sagde at Kopulations penge protokollerne var blevet digitaliseret men ikke lagt op og sikkert forst blev lagt op om et par aar. Da jeg naevnte hvad jeg mente vaerdien af disse protokoller var svarede han at han ikke var slaegtsforsker og derfor ikke kendte noget til den vaerdi. Men nu hvor der har vaeret en foresporgsel, saa vil han bringe det op og mente det kan have en indflydelse paa hvor hurtigt de bliver lagt op.

Maaske hvis vi som medlemmer og brugere af Dis-Danmark saetter os i forbindelse med dem paa Stadsarkivet i Kobenhavn og beder om at faa dem lagt op kan hjaelpe med at faa dem lagt ophurtigst muligt

Mvh,

Kim Melchior (USA)