Hans Lassen f. 24.6 1902 Lysabild

Startet af Mary Linda Lassen, 22 Mar 2015 - 16:14

Forrige emne - Næste emne

Mary Linda Lassen

Min farfar arbejdede i Tyskland under anden verdenskrig. Sansynligvis i Kiel. Jeg vil gerne vide, om der er folketællinger, vejvisere eller andet, der kan lede mig på sporet af, hvor han arbejdede og boede. Han er ikke registreret i rigsarkivets databaser over Tysklandsarbejdere, så han har sikkert af privat vej skaffet sig arbejde. Han arbejdede vist nok i en "industrivirksomhed."

måske skulle dette spørgsmål være under noget med udlandet, men det ser ud som om det mest er Sverige og Amerika?

Peder Blommegård

Hej Linda.

Jeg kan ikke huske om vi snakkede om Mads Fuglsang. Den midtfynske landarbejder, sømand m.m. har beskrevet sine oplevelser som tysklandsarbejder i sine erindringer, i det bind som hedder "Løsarbejder og arbejdsløs", ca. 1978. Jeg er godt klar over at det ikke fortæller om din farfar, men alligevel...

Mange hilsner
Peder

Mary Linda Lassen

Hej Peder1 Nej, jeg har ikke hørt om Mads Fuglsang, men vil straks få fat i bogen på biblioteket. men du har ret, svar på, hvor min farfar opholdt sig i årene 1940 - 45 sikkert i Kiel men hvilken bopæl og hvilken adresse, giver bogen jo nok ikke. så jeg håber stadig nogen her kan hjælpe mig med råd til min eftersøgning.