Nicolaus Pafle, født i Ungarn

Startet af Margit Holmgaard Larsen, 22 Mar 2015 - 17:00

Forrige emne - Næste emne

Margit Holmgaard Larsen

Nyt om Nicolaus Pafle: 
Har arbejdet på RA i vinter og fundet følgende:
Der har været tvivl om, hvordan hans navn staves, og det er hermed fastslået, at han hedder
Nicolaus Pafle

Yderligere oplysninger:
Hvervet i Altona den 20 juli 1807 med pligt til at gøre tjeneste i den danske hær i 8 år.
Oplyser, at han på det tidspunkt er 20 år, bliver målt til at være 64 tommer, er født i Ungarn og er katolik. Opgiver ikke at have nogen næringsvej og at han er ugift.

Kilde: protokol 28-II, Berechnung von major von Kirchner zu general Warburgh. For denne hvervning tjener Generalhvervekommissionen 30 rigsmark.

I samtlige 8 år gør han tjeneste i
Officielle navn: Prinsens livregiment, 3. regiment, 9. bataljon, 8. musketerkompagni.
Kaldenavn: 2. jyske infanteriregiment.

Stambogsoptegnelser fra 1811 og 1812 tilføjer yderligere oplysning om en profession, nemlig strømpestrikker, (tydet af min lærer på RA.). Har fundet ud af, at det faktisk var  et erhverv på de tider, sandsynligvis var han fabriksarbejder i Peterwardein. afskediget den 20. juli 1815 i Viborg.
Har billedskannet optegnelser fra protokollerne, som jeg kan sende via vedhæftet fil på mail, hvis nogen er interesseret.
mvh.
Margit Holmgaard Larsen

Lola Löwenberg

Tack Margit för ytterligare upplysningar om vår anfader // Lola  :)

Eigil Bechmann Olesen

Tak Margit, jeg vil gerne have tilsendt hvad du fandt, min mailadresse er egilo@voldgaarden.dk
Finder andet er jeg altid interesseret  👍

Mvh Eigil Olesen

Anne Marie Laursen


Tak Margit, jeg vil gerne have tilsendt hvad du fandt, min mailadresse er hanne.espersen@live.dk
Hvis du finder andet er jeg altid interesseret.
Med venlig hilsen Hanne Espersen