Rasmus Adolph Limaae - Hvornår er han død?

Startet af Steffen Hamacher, 07 Sep 2013 - 01:22

Forrige emne - Næste emne

Steffen Hamacher

Min farfar Rasmus Adolph Limaae, handelsrejsende fra Odense, vedkender sig faderskab til min far i 1912, og herefter kan jeg ikke finde oplysninger om ham. Hans far Thorvald Limaae er uægte søn af en Limklilde og en Rørup. Moderen Regine Elise Henriette Limkilde giver ham efternavnet Limaae, og familien Limaae ser ud til at dø ud allerede efter min farfar. Familierne Limkilde og Limaae er købmænd i Odense, så jeg har selvfølgelig ledt mest i folketællinger og kirkebøger i Odense. Kan nogen hjælpe?
Venlig hilsen Steffen Hamacher

Egon Sørensen

#1
Hej Steffen!


Velkommen!

I 1914 er Rasmus Adolph i København.


http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2082955&searchname=polit_simple

Rasmus er født i Odense Sct Knud 1885 opslag 36 nr.53


Jeg prøver at søge i FT


Mvh.

Egon Sørensen

Egon Sørensen



Hej!


Thorvald Liimaae døde 3. marts 1929 Sct Hans opslag 33 nr.16

I FT 1901 står anført 2 børn 1 død så er det jo forståelgt at navnet uddør i Odense.

Det bedste bud jeg kan give er at kigge i skiftet efter Thorvald måske står der anført noget om

Rasmus Adolph der

Mvh.

Egon Sørensen

Egon Sørensen

Hej Steffen!


Beklager jeg har skrevet forkert dødsdato ved Thorvald Limaae.

Han døde 30 marts 1929.

Men måske ved du det!


Mvh.

Egon Sørensen

K. Thidemann

#4
Det hjælper desværre ikke ret meget   :)

Odense, Odense, Odense Købstad, Odense Kjøbstad, Allegade 72, stuen, 1, FT-1890, B0315
Thorvald Lunaae 35  Gift husfader handelsagent Odense
Marie Lunaae 36  Gift hustru  Fjellerup, Odense Amt
Henriette Lunaae 9  Ugift barn  Aalborg
Rasmus Adolf Lunaae 5  Ugift barn  Odense

--------------------
noget sludder jeg fik skrevet - Henriette må være død inden 1901
--------------------

Odense, Odense, Odense Købstad, Læssøegade, , 3, FT-1901, C1149
Thorvald Limaae 1. maj 1855  Gift Husfader Kjøbmand Odense
Marie Limaae 22. november 1853  Gift Husmoder  Fjellerup
Adolf Limaae 3. marts 1885   Ugift Søn Manufakturlærling Odense
mvh K.Thidemann 9000

K. Thidemann

#5
Arkivalier Online
Familiertlige sager
AJ-journal
1912 - 1912
1912 1401  1912 2200  1652 opslag 131

Han: Adolph Limaa

Hun: Dagmar Marie

Barn Tage A. Hamacher

P.s. jeg har problemer med at læse det

===============

Hvis jeg læser det rigtigt bliver han far til et barn 1913

Arkivalier Online
Familiertlige sager
AJ-journal
1913 - 1913
1913 2401  1913 3156   2815 opslag 210 højre side

Hun: Inger Marie Emilie
Han: A. Limaa
Han: Reventlovsgade 16 (den samme adr. der står i Politiets register )

=================

Du kan følge år for år i registeret
mvh K.Thidemann 9000

Mette R Francke

Hei

Jeg fant noe på www.ancestry.com.

Men er ikk abb i England så jeg kan ikke se noe mer enn dette ?

England & Wales, Marriage Index, 1916-2005 Birth, Marriage & Death View Image    
Name:    Rasmus A Limaae
Spouse:    Parnell
Marriage:    date - city, Middlesex
Other:    mm year


Mette
Mette R Francke

Steffen Hamacher

Hej Egon Sørensen, K. Tidemann og Mette R Francke!

Det var til stor hjælp, så mange tak for det.

Egon Sørensen: Jeg drog straks til rigsarkivet i Odense, fandt skiftebogen og kunne der bl.a. se at den "handelsrejsende" var blevet grosserer, og boede i Odensegade, Kbhvn.. Og vigtigst: Manden i skranken sagde: "Nåh Rasmus Limaae, ham kender jeg godt. Min oldemor var hans svigermor!" Og så fik jeg en hel del oplysninger fra ham. Han har desuden lovet at skaffe mig kopier af breve o.s.v. Fantastisk! Og hvor heldig kan man nu være! I øvrigt står der død den 29. marts i skiftebogen, men mon ikke kirkebogen er mest troværdig?

K. Thidemann: Det var nyt at han samme år havde gjort en anden fattig pige gravid. Sød fyr. Tak for den oplysning.

Mette R Francke: Det forklarer hvorfor jeg ikke kan finde noget om ham i Danmark. Manden i rigsarkivets skranke fortalte at Rasmus gjorde forretninger i England, og at hans danske kone døde ung. Det hænger fint sammen med at han flytter til England, og i øvrigt bliver gift igen. Jeg gik på "Ancestry.com" for at se om jeg kunne finde mere, men det kræver at man køber sig adgang til siden. Det har jeg så gjort, men har endnu ikke fundet mere. Selv om man søger på England, får man oplysninger på tusindvis af amerikanske borgere med et lignende navn. Meget irriterende.

Venlig hilsen og tak for hjælpen.
Steffen Hamacher

Bertel Nørregård Jakobsen

Rasmus Adolph Limaae blev gift med min farfars søster Ingeborg Matilde Jakobsen den 2. juli 1921 i Frederiksberg Sognekirke.  De boede i starten på Bianco Lunas Alle 5, Frederiksberg, men har senere haft forskellige bopæle i København, bl. a. Østerbrogade 89.3.  Ingeborg Matilde døde 12. november 1931 på Rigshospitalet.  Min oldemor boede i en periode i 1932 hos Adolph Limaae - herfra har jeg et brev, som hun skrev til min farfar.  Derefter har jeg ikke kunnet finde mere om ham, men det lyder da interessant, hvis han er flyttet til England - overleveringerne i min familie siger, at´Adolph og Ingeborg tidligt i ægteskabet boede både i Hamburg og London.

Venlig hilsen

Bertel Nørregård Jakobsen