Søgning i DIS-Forum

Startet af John Thomsen, 20 Mar 2015 - 11:04

Forrige emne - Næste emne

John Thomsen

Jeg har ofte tænkt på det, og sågar ledt efter en løsning.

Men ville det ikke være en hjælp for nogle/mange, hvis man kunne søge i selve DIS-Forum?

Her tænkes på, at man godt kan have brug for at finde et gammelt indlæg, fremsat af en bestemt person, eller tilsvarende, at en person har svaret på et indlæg.

Måske kunne søge-muligheden også udstrækkes til, at man i kolonnerne med emner, kunne søge efter gamle indlæg om fx xxx-sogn? Det sker jo nok ofte for os slægtsforskere, at vi pludselig skal have interessen rettet mod et nyt område.
Og før man poster et spørgsmål om et emne, da at orientere sig om, hvad der tidligere har været på banen om dette emne.

Venligst
John

Christian Grøndberg

Hej John,

Kender du "Søg" i den brune bjælke under den grønne bjælke på siden?

Med venlig hilsen
Christian

John Thomsen

Okay
Så har jeg kvajet mig - igen!

Arne Feldborg

Citat fra: John Thomsen [20087] Dato 20 Mar 2015 - 11:04
Her tænkes på, at man godt kan have brug for at finde et gammelt indlæg, fremsat af en bestemt person,
Lige netop den del kan du gøre på 2 måder (og det har iøvrigt været nævnt adskillige gange her i forum).

Enten:
Kan du bruge søgefunktionen og søge på en bestemt skribent "Oprettet af". Her skal du bare som "Søg efter" angive et bogstav der er almindelig forekommende feks et 'e'. Under "Oprette af" skriver du så enten hele den pågældendes navn og id-nummer feks 'John Thomsen [20087]' eller første del af navnet plus en '*' feks. "John Thomsen*"

Eller:
Du kan gå ind i den pågældendes profil (vælg ansigtet ude til venstre): nederst i profilen er der et link der hedder "Vis de seneste beskeder fra denne person.".

mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/