Kjelfred

Startet af Anette Kjelfred Andersen, 19 Mar 2015 - 21:06

Forrige emne - Næste emne

Anette Kjelfred Andersen

Hej jeg hedder Anette Kjelfred Andersen og jeg vil godt lave mit stamtræ, men først vil jeg gerne finde ud af hvor mange Kjelfred vi egentlig er og hvordan vil er koblet sammen familiemæssigt.

Så hvis du hedder Kjelfred eller ved om nogen der gør, må du meget gerne kontakte mig, her på forummet eller på min mail: mail@tillas.dk

Med venlig hilsen og håb,
Anette Kjelfred Andersen
mail@tillas.dk

Gunnar Martensen

Jeg synes du skal klø på,uanset hvor mange der kan svare dig på spørgsmålet.
Mit bud er, at det kun er en uanseelig del af dit ophav, der har båret navnet.
Jeg tænker på, at man har 2 forældre, 4 bedsteforældre, 8 olde.. osv.
Og det er antageligt kun i èn af grenene, du finder navnet.

Gunnar

Heidi Ilsoee

I folketællingen 1930 har jeg fundet disse personer med efternavnet Kjelfred:

Grindsted sogn, Ribe (tællingsskema nr. 45)
Jens Peder Ole David Kjelfred f. 03.04.1872 i ? sogn, Præstø amt.
Maren Sofie f. 29.01.1877 i København
(viet 1918)

Højvangs Allé 12, København
Paul August Jens Kjelfred f. 24.07.1901 i København
Elvine f. 17,04,1904 i Vejrum, Viborg
Karin Olga Kjelfred f. 03.10.1924 København
Ellen Margrethe Kjelfred f. 12.04.1926 i Viborg (befinder sig Skt. Mogensgade, Viborg ved tællingen)
Per Kjelfred f. 08.07.1927 i København
Udøbt dreng Kjelfred f. 18.05.1930 i København
(viet 1924)
Bopæl 05.11.1929 - Harald Kildesvej 5

Gauerslund sogn, Vejle (skema nr. 77)
Gudrun Lovise Kjelfred f. 06.09.1910 i København
(single)


Jens-Christian Emborg

Hej Anette

I følge danmarks statistik er der i dag kun 9 nulevende personer der har Kjelfred som efternavn og så er der sikkert et antal der har det som mellemnavn som dig selv.
Med sådan et lille antal er det nok dig selv der skal være opsøgende.
I dette forum skriver vi ikke om nulevende personer, så hvis jeg var dig, ville jeg søge dem på krak.dk og google mig til dem og så prøve at tage kontakt.
Herudover ville jeg foreslå dig at gå igang med at søge tilbage i din Kjelfred-gren til den første Kjelfred og så frem igen.
Hvis du nævner nogle af personerne fra de ældre generationer der er døde i dag, er jeg overbevist om at der er nogen i dette forum, der vil prøve at hjælpe, jeg kan se at Heidi er i gang.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg

Jens-Christian Emborg

Hej Anette

Jens Peter Ole David Olsen, født den 03-04-1872 i Bråby sogn, Sorø amt. Forældrene er Jens Olsen og Karen Sophie Davidsen.
KB 1841-1892, opslag 43.

Denne Jens Peter Ole David Olsen er ham der i FT-1930 hedder Kjelfred i Grindsted sogn.

Her er Jens Peter Ole David Olsen i politiets registerblad i København fra 1899-1912, gift med en Karen Gudrun og fået en søn den 24-07-1901 der hedder Poul August Jens Olsen:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2231832&searchname=polit_adv
sønnen er ham der i FT-1930 hedder Kjelfred og bor på Højvangs Allé 12 i København med kone og børn.
Sønnen er født i Sankt Jakob sogn, KB 1895-1901, opslag 366 og her fremgår det at han er døbt med efternavnet Olsen og først i 1918 er Olsen blevet ændret til Kjelfred, samme år som hans far gifter sig med Maren Sofie, i følge FT-1930.

I FT-1911 bor Jens Peter Ole David Olsen i Classensgade 55, 1.sal i København, opslag 134.
Her bor han med konen, Karen Gudrun, og børnene Paul August, Svend, Gerda Emilie og Gudrun Louise. Alle med efternavnet Olsen.

Datteren Gudrun Louise er hende der i FT-1930 opholder sig i Gauerslund sogn. Hun er også at finde i fattigvæsenets hovedregistrant, der indeholder personer, der fik forsørgelse og fattighjælp, her står hun i første bind med årene 1928-1932, med en sag fra 1928, her står hun med efternavnet Kjelfred (for at forenkle har de kun skrevet Kelfred i listen) og der står at hun er åndssvag, det er så derfor hun skal have hjælp.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg