Hvor/Hvornår blev Anna Christina Buurmeister samt Christian Wilhelm Tesch Født ?

Startet af Jens Nielsen Holst, 18 Mar 2015 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Jens Nielsen Holst

Anna Christina Buurmeister blev gift med Snedkermester Christian Wilheln Tesch i Skt.Petri København KB 1728-1767 opslag 175,Sokkelund herred, København.

Hun døde i 1793, 59 år gammel Skt. Petri København (ny) opslag 122, så hun må være født ca. 1734-men hvor ?

Christian Wilhelm Tesch døde i 1802 Skt Petri København KB 1783- 1813 (ny) opslag 210(mangler også her dato for fødsel)

Han blev 73 år, så han må være født i ca. år 1729- men hvor.


På forhånd tak

Medlem


MVH

Jens Holst

Birthe Hollingbery

Hej Jens.

Har du fundet Christian Wilhelm Tesch' borgerskabsbevilling på Københavns Stadsarkiv?

For at nedsætte sig som håndværksmester, skulle man opnå borgerbrev. Disse bevillinger findes i protokoller på Stadsarkivet. Deri er anført, hvor borgeren er født, ofte dog noget vagt, såsom Jylland, Preussen etc.

Jeg tror dog, det er givet, at han er indvandret fra Tyskland - ligesom min 2tipoldefar Tesch.

Venlig hilsen
Birthe Hollingbery

Jens Nielsen Holst


Hej Birthe

Tak for din olysning , så skal man  vel en tur til København.
Anna Christina Buurmeister Og Christian Tesch får en datter Anna Margrethe Elisabeth Tesch der bliver født den 23 sep. 1765 Skt. Petri i København som bliver giver gift med Kongelig Laqvai Peter Eebsen.

Jeg har fundet Christian Wilhelm Tesch i KB.


MVH

Jens Holst

Birthe Hollingbery

Hej Jens.

Har du fundet Anna Christina eller Christian Wilhelm begravet? Der vil der nogen gange stå, hvor de er født.

Hvis du har problemer med at komme til København, kan du bede om hjælp i forum gruppen "Opslag i bøger og arkiver".

Venlig hilsen
Birthe

Jens Nielsen Holst


Hej Birthe

Jeg har fundet hvor de er begravet, men de oplysninger der er i KB er meget sparsom.
Det andet du foreslår mig vil jeg prøve.




MVH

Jens