Søger sognefogeden i Vejrup (Daisy)

Startet af Lydia Holm, 11 Mar 2015 - 16:32

Forrige emne - Næste emne

Lydia Holm

Sognefogeden i Vejrup ægteforenede et par den 21 jan 1950.
Den indskrivning søger jeg efter.
Men slår man op på arkivskaber 'sognefogeden' i Daisy 1920 - 1973, findes han ikke for Vejrup sogn.
Hvor søger jeg så?

Selve informationen om ægteforeningen står under barnets fødsel i KB 1945 - 1956 Vejrup, Gørding, Ribe
9 aug 1949 opsl 67 som meddelelse fra Politimesteren i Vejle.

Tak,
Lydia




Lydia Holm

Tak Åse
Det ser rigtig godt ud.
Så er det bare at komme afsted  :)
Mvh Lydia

Inger Toudal

Hej Lydia

Mon ikke det er denne:

https://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivskabers_arkivserier?a=giftefoged+vejrup&b=&c=&d=1&e=2015&f=&g=&h=&ngid=13460234&ngnid=13460235&heid=&henid=&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

Om arkivskaberen:

https://www.sa.dk/content/dk/daisy/arkivskaber_detaljer?a=giftefoged+vejrup&b=&c=&d=1&e=2015&f=&g=&h=&ngid=13460234&ngnid=13460235&heid=13460241&henid=13460241&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

"Bemærkninger:
Bramming Primærkommune, Gørding Herred. De borgerlige myndigheder, der i 1923 overtog ægteskabssagerne, var i købstæderne borgmesteren (i København magistraten) og i landsognene sognefogeden eller særlige af amtmændene dertil beskikkede personer. Efter disse sidstnævnte kaldes de alle giftefogeder. Hvad enten ægteskabet skulle være borgerligt eller kirkeligt, skulle giftefogeden på brudens hjemsted attestere, at betingelserne for ægteskabets indgåelse var opfyldt og indføre attestationen i sin journal. De borgerlige vielser indførtes i ægteskabsbøger og i duplikater af disse."

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Aase Madsen


Hej Inger.

Du har ret, det må være den man skal lede i.

Hilsen Aase
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Lydia Holm

Tusind tak Inger Toudal.
Den er jeg med på.
Jeg nåede ikke at komme så hurtigt afsted, så nu får jeg bestilt det rette.
Mvh Lydia