Aner fra Terslev efterlyses

Startet af Susanne Stoltze Saltoft, 04 Mar 2015 - 21:14

Forrige emne - Næste emne

Susanne Stoltze Saltoft

Kan nogen finde min oldemor og min tipoldemor?
Jeg har søgt KB og FT i de logiske sogne uden held.
Her er data:
Min mormor født udefor ægteskab d 21. december 1905, døbt 06 i Slagelse, Skt Mikkels opslag 201.
Hun er i plejefamilie og bliver senere adopteret der.

Hendes mor (min oldemor) er Maren Sofie Nielsen, født d. 3. juni 1888 i Sorø, Terslev opslag 138.
Hun har en tvillingesøster Anna Marie Nielsen.
De konfirmeres i 1902 i Terslev opslag 138.

Deres mor (min tipoldemor) er Ane Kirstine Jensen født d. 23. december 1866 i Terslev opslag 152.
Hun vies til deres far Niels Kristian Nielsen d. 11. maj 1888 i Terslev opslag 226.
Han dør i Terslev i 1896 opslag 227.

I FT 1901 Terslev finder jeg  Ane Kirstine og begge dørtre  - ovenikøbet to steder. Opslag 116 og 179.
I FT  1905 Slagelse, Løvegade finder jeg Ane Kristine og Maren Sofie opslag 62.

Derefter har jeg ingen spor.

Ane Kristine har en ældre søn, Jens Christian Emil Nielsen, der vies i Skt. Johannes sogn, Kbh i 1905 opslag 331. Ham kan jeg følge i FT for Købehavn frem til 1930, men uden spor af hans søstre og mor.

Tak

Else Skovbo Jensen



Har du prøvet politiets registerblade ? Den ældre bror , som du har fundet i Kbhv. er 2 steder, med forskellig fødselsdag



http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/index.php?option=com_sfup&controller=politsearch&task=displayresults&searchname=polit_adv&searchidentifier=3813959


med venlig hilsen
Else

Susanne Stoltze Saltoft

Hej Else.
Ja, jeg har søgt i Politiets Registerblade - uden held.
Storebror skifter iøvrigt navn til Jens Christian Emil Langstor (han gifter sig ind i en jødisk familie). Får en søn, Emil Langstor, så ham har jeg faktisk styr på.
Det er værre med hans mor og søstre - sporløst forsvundet.
Susanne