de 4 søskende

Startet af Nicoline Rasmussen, 25 Feb 2011 - 20:24

Forrige emne - Næste emne

Nicoline Rasmussen

Hej igen.

Jeg har for nylig lagt en tråd ud ang min farmors mor Else Jensen.
Jeg ved, ud fra min farmors fødselsattest, at hun er født d. 5/2 1901. Kirkebog: Rigshospitalet 1921-1922. oplslag 288. Min farmor hed Jytte Elisavetha Jensen.

Min far har fortalt mig, at Else i hvert fald havde en søster. Karen.
Netop i dag, mener han at kunne huske, hvad hendes 2 andre søskende hed., Inger og Esther.

Dvs 4 piger, Else, karen, Inger og Esther.

Det skal lige siges, at der var en herinde som fandt en Else MARIE Jensen, men det er ikke hende, da jeg har tjekket hende og hendes familie i folketællingen, der var ingen ved navn, karen, inger eller esther :/

Er gået på grund i søgningen nu..  :(  Er der nogle der kan/vil hjælpe mig? - Finde denne familie? Det er som sagt mest Else jeg er ude efter, da det var min farmors mor..

mvh. Nicoline.


Nicoline Rasmussen.

Anne Mortensen

Det er Ok du vil starte en ny tråd om Else, men mon ikke du skulle vise linket til den gamle tråd, at ingen igen kommer med den forkerte Else ?

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,9101.0.html
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Nicoline Rasmussen

Nicoline Rasmussen.

Anne Mortensen

Det skal lige siges, at der var en herinde som fandt en Else MARIE Jensen, men det er ikke hende, da jeg har tjekket hende og hendes familie i folketællingen, der var ingen ved navn, karen, inger eller esther :/
Folketælling hvilket år - opslag ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Frank Green

Det må være FT-1916 Nicoline henviser til.

FT-1916 Helsingør,Stengade ulige nr. opslag 33

Mvh
Frank

Anne Mortensen

Check alle dine oplysninger igen.

Else fødselsdato fra RH passer med oplysningerner i FT 1916.
------------------------
Uden at mistro din fars hukommelse check alligevel de navne der nævnes i FT 1916.

Netop i dag, mener han at kunne huske, hvad hendes 2 andre søskende hed., Inger og Esther.

Inger bliver nævnt
Esther kunne det være Ellen ?
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anette Eriksen

Hej Nicoline,

Jeg synes også, at meget tyder på, at det kan være den rigtige Else, man har fundet. Har du din farmor og farfars vielsesdato og sted? Der kunne stå brugbare oplysninger ved deres vielse.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anette Eriksen

Hej Nicoline,

Den 2. september 1916 fødes en Esther Theodora Jensen i Scr. Olai Sogn i Helsingør. Forældre Hans Peder Jensen og Ingeborg Kristine Emilie Jensen, Stengade 19 i Helsingør (samme forældre og adresse som Else Marie Jensen født 5. februar 1901). AO Sct. Olai 1911-1917 opslag 253.

Hvis du kigger videre kan det være du også finder en Karen.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Kirsten Nielsen

Jeg har fundet
Ellen Johanne Jensen konfirmeret
AO sct. Olai 1909-1924 opslag 278 nr 49
(adresse Horserød overdrev?)

Jeg ved ikke hvad det kan bruges til  :o
måske andre kan ;)
MVH
Kirsten 3230

Nicoline Rasmussen

hvor er i bare gode!  :o
Jeg har netop spurgt min far, om han måske havde husket forkert omkring ellen og esther, men han er 100% sikker, hun hed Esther.

Det tyder jo på, at det er den rigtige else alligevel så, men så er der bare hende Karen? - jeg har desværre ikke fundet min farmors og farfars vielse :/
Nicoline Rasmussen.

Nicoline Rasmussen

et lille ekstra spor.. : Else bliver på et tidspunkt gift med en der hedder Kjeldsen til efternavn. Min far kan ikke huske hans fornavn.

Måske det kunne være muligt at finde denne vielse. ?
Min farmor bliver konf. i 1936, og da står der (kjeldsen) - helsingør. skt. Mariæ. 1923-1943. opslag 185.

Så vielsen er måske fundet sted 1925? plus minus..
Nicoline Rasmussen.

Anette Eriksen

Hej Nicoline,

Den adresse som nævnes ved Ellens konfirmation (Horserød Overdrev) hører - så vidt jeg kan finde frem til - til Tikøb sogn. Familien må have boet der, på et tidspunkt.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Poul Petersen

Hej Nicoline

1905-1911 Helsingør, Skt. Olai opslag 223 og 274 født:

Ellen Johanne Jensen 4/3 1908
Inger Lilly Jensen 29/5 1910

Venlig hilsen
Poul G. Petersen

Nicoline Rasmussen

godt fundet!  :)

Jeg vil prøve at lede efter Else's vielse til ham ved navn Kjeldsen til efternavn. Plus hende Karen.. :-\
Nicoline Rasmussen.

Frank Green

#14
Hej Nicoline

Else's vielse er efter 1925 jævnfør denne FT

FT-1925 Helsingør,Hestemøllestræde opslag 9

Johanne er blevet enke,så det tyder på at Hans Peder Jensen er død i 1924.Ville tjekke de 2 yngste piger om de hedder mere end Jytte og Henny.Så nu er det vist mere end 4 søskende  ;)

Mvh
Frank

Jytte og Henny er Else Marie's børn,men beviset for at det er den rigtige Else Jensen er vist denne FT.
Vil prøve at finde Hans Peders's begravelse. Redigeret pga næste inglæg....

Frank Green

Hej igen

Har lige fundet Henny

Og det er Else's  ;)

Dvs en søster til din farmor.

Og Jytte er vel så din farmor.

Helsingør,Skt.Mariæ 1923-1934 opslag 133 nr.47

Mvh
Frank

Nicoline Rasmussen

eji hvor vildt  :o men nu er jeg forvirret... i den FT du har der fra 1925, står både else marie jensen og jytte jensen til at være børn ? Else er jo mor til jytte? hjælp  ???
Nicoline Rasmussen.

Frank Green

#17
Det sker tit i FT at der bare står barn,og ikke barn af ?

Jytte og Henny er Else Marie's børn.De andre er Ingeborg's

F.eks Hans Peter

Helsingør,Skt.Olai 1918-1923 opslag 32 nr.28

Mvh
Frank

redigeret pga navnefejl (Ingeborg skrevet som Johanne)

Nicoline Rasmussen

hvor er du go frank! - men nu må jeg lige være sikker.. hvem er johanne? hvor står hun nævnt?
Nicoline Rasmussen.

Frank Green

Undskyld ikke Johanne,Ingeborg selvfølgelig.

Det går lidt stærkt pt.

Her er FT-1921

Helsingør,Stengade ulige nr. opslag 26

Hvor Ingeborg  ;D allerede er enke,og din russer bor der.

Mvh
Frank

Nicoline Rasmussen

hvor er det vildt! jeg havde ikke troet på at jeg nogen sinde ville se ham russerens navn skrevet  :o men nu er jeg lidt forvirret igen.. hvordan "hænger" den familie sammen? hvem er hvem? er Ingeborg mor til Else?
Nicoline Rasmussen.

Poul Petersen

Hej Nicoline

Spændende at følge denne tråd !

1910-1922 Hensingør Skt. Olai opslag 104 nr. 24
Hans Peter Jensen død på Øresundshospitalet den 16/4 1919.

Venlig hilsen
Poul G. Petersen

Nicoline Rasmussen

jaa jeg kan næsten ikke følge med.. i er bare super hurtige til det her  :D

jeg tjekker straks det du har fundet med hans peter jensen !
Nicoline Rasmussen.

Frank Green

Prøver at sætte det hele sammen.

Hans Peter Jensen  f.6.dec.1875 død 16.apr.1919 gift med
Ingeborg Kristine Emilie Petersen f.26.apr.1877

Børn:
Else Marie 5.feb.1901
Margrethe Bolette f.1.juli 1906
Ellen Johanne f.4.marts 1908
Inger Lilly f.29.maj 1910
Hans Rasmus f.5.juli 1912
Esther Theodora f.2.sep 1916
Hans Peter f.16.apr 1919

Børnebørn:Else Marie(f.1901) børn

Jytte f.14.jan 1922 (din farmor)
Henny f.16.nov 1924

Begravelse for din tipolde Hans Peter Jensen

Helsingør,Skt.Olai 1910-1922 opslag 104 (samme dag som sin søn bliver født,måske derfor sønnen får hans navn)

Med Venlig Hilsen
Frank

Nicoline Rasmussen

fornemt! tak !

"Børnebørn:Else Marie(f.1901) børn"
- den forstår jeg ikk helt ?
Nicoline Rasmussen.

Frank Green

Else Marie's børn=

Din farmor og Henny...

Kan lige give dig en mere til søskendeflokken.

Christian Frederik f.11.august 1899

Helsingør,Skt.Olai 1892-1899 opslag 143 nr.82

Og FT-1911 Helsingør,Stengade ulige nr. opslag 36

Nu skal du ikke blive forvirret over det udøbte barn.Det er en skrivefejl fra tælleren.Der skulle stå 1910 i stedet for 1906.

Men hende der Karen  ???

Kunne det ikke være en kone til en af sønnerne?

Med Venlig Hilsen
Frank

Frank Green

Hans Peter Jensen og Ingeborg Kristine Emilie Petersen skulle være blevet gift 9.juli 1899 i Skt.Olai.

Desværre er vielser for den periode ikke på AO endnu.
Irriterer også mig,da meget af min slægt netop var i Helsingør på det tidspunkt,hvor der mangler vielser.

Mvh
Frank

Nicoline Rasmussen

mange tak ! :D

jaa det er irreterende med de vielser der.. hmm... og ja Karen.. hun har sku nok været kone til en af sønnerne som du siger der..

men lige en ting. FT fra 1921. stengade ullige nr. opslag 26. Russeren er nævnt.  Men hvorfor bor Else marie jensen der ikke sammen med ham?? de var jo "kærester." fik i hvert fald Jytte (min farmor) sammen-.
Nicoline Rasmussen.

Frank Green

Ja det er jo livets spørgsmål  ;)

Men vil gætte på at Else Marie var inde og tjene i København i 1921,siden hun føder din farmor på Riget i 1922.

Prakofi(Russeren) kommer til Helsingør fra Jylland i 1920,og bliver ansat på skibsværftet.Tror også det var der Else Marie's far arbejdede,indtil han blev syg i 1919.
Så der var jo en plads ledig i Stengade 19 i 1920,da Prakofi ankommer til byen.

Else Marie har højst sandsynligt været ude og tjene på det tidspunkt,men har vel besøgt sin mors gryder i ny og næ.Og blevet forelsket i denne mystiske mand fra Rusland.
Efter hun fødte din farmor er hun flyttet tilbage til sin mor.
Henny's far(1924) er ikke Prakofi,så hvor meget hun så til denne Prakofi,er der vel kun 1 som kan fortælle dig.Og hun sidder nok et sted deroppe og smiler ned til dig.

Mvh
Frank

Nicoline Rasmussen

sikke en historie ! :) det er skønt endelig at have fået noget mere at vide om denne familie. Den var lidt hemmelighedsfuld synes jeg.. hihi.. .  mange tak for hjælpen!  :D
Nicoline Rasmussen.