Hvad betyder "se ud. Børn"

Startet af Jørgen Chr., 22 Feb 2015 - 15:22

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

Else Kirstine Hansen blev konfirmeret den 04.04.1875 i Maribo, Nykøbing F, opslag 122 nr. 18 Ny udgave.  I margenen til højre står der "se ud. Børn" og, der er et par tegn ud for personnummeret.  Hvad betyder disse?

De venligste hilsener og god søndag.

Jørgen

Jørgen Thue Pedersen

Hej Jørgen.

Det var altså den rigtige vi fandt. (hvilket jeg jo har spekuleret noget på, om det var).

Jeg tror, at det er skrevet til senere, og at der står "se uæ. Børn" (se uægte børn).
Har hun fået flere uægte børn?

Måske har jeg uret, men skriften ligner ikke den oprindelige.
Alle fra Landsognet ser ud til at have fået en streg eller et kryds i venstre margen.

mvh

Jørgen
mvh
Jørgen

Jørgen Chr.

Hej Jørgen.

Hold da helt ferie hvor er du hurtig.  Jeg ved ikke ,hvad du mener med, om jeg har fundet flere uægte børn, for jeg kan ikke finde/følge, hvor Else befinder sig efter FT-1890.  Jeg ville jo gerne finde ud af, hvem faderen til hendes uægte barn, Hansine Johanne Marie Hansen født 02.02.1886 i Nykøbing F, er.  Jeg har bl.a. ledt efter Hansines konfirmation men ikke fundet hende i Nykøbing F, så det er et vidt begreb, hvor hun så er konfirmeret og moderen og hun er flyttet hen.  Det ,for at se, om der på det tidspunkt er kommet en fader eller stedfader ind i billedet.

Der er kommet andre spørgsmål om forældrene ja familierne i det hele taget men, det er jo det "arbejde", der nu ligger fremover for mig.  Spændende er slægtsforskning.

Ja, det var altså den rigtige, du fik bekræftet i dit første svar.  Jeg er dig dybt taknemmelig for al den hjælp, du har ydet mig, og siger dig så inderligt tak.

De venligste hilsener.

Jørgen