Ingrid Magda Louw Lillelund, født i Slagelse 9-2-1892

Startet af Allan Larsen, 15 Feb 2015 - 20:39

Forrige emne - Næste emne

Allan Larsen

Hej,

Magda (Ingrid brugte hun vist ikke) er min kærestes oldemor. Hun fik et uægte barn som 17 årig, som blev bortadopteret (Agnes). Agnes er min kærestes mormor. Jeg kender Agnes' familie, og jeg har fundet Magda's aner på geni.com. Men jeg kan ikke finde nogen konkrete spor af Magda efter hun flytter fra Slagelse.

Jeg har en masse brudstykker, nogle fra familien og nogle fundet på nettet, men jeg mangler noget konkret om hvor hun flyttede hen efter Slagelse, hvem hun blev gift med, hvilke børn hun fik og hvornår hun døde. Jeg har følgende oplysninger:


Hun er flyttet fra familien i Slagelse i 1911 (ifølge FT1911)
Hun havde i alt 4 børn (ifølge familien)
Hun var gift med 2 mænd, hvoraf hun fik navnet Lillelund af den ene (ifølge familien)
Hun stillede op til folketingsvalget i 1953 og 1957. Heraf fremgår det at hun boede på en gård ved navn Toftebjerg i nærheden af Skælskør. (ifølge http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/20213/valg1953.pdf og http://www.dst.dk/pukora/epub/upload/20212/valg1957.pdf) Adressen har jeg fundet til at være Basnæsvej 205, 4230 Skælskør, Denmark. Placeringen omkring Basnæs er bekræftet af familien.
Jeg tror hun var gift med Jens W. Lillelund, som var Godsinspektør på Basnæs. Han er fundet i Kraks vejviser fra 1940 og 1956 (http://cld.bz/Wdpz9Zo#386/z). Men jeg har ingen dokumentation for det.
Hun var ifølge familien skuespiller, men det er kun rygter.  I valgresultaterne står hun opgivet som husholdningskonsulent.

Jeg ved at hun fødte Agnes på Frederiksberg og at Agnes' fødsel er registreret i kirkebogen i Slagelse.

Jeg har ledt i kirkebogen i Tjæreby som burde dække både Toftebjerg og Basnæs, men har ikke fundet noget. Jeg gætter på at hun er flyttet til sognet efter børnene er født, og måske er de også blevet gift et andet sted. Alternativt har jeg overset noget.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Allan Larsen

Lise Gorgone

Hvis du skal have hjælp, må du selv hjælpe til, så de mange, dygtige slægtsforskere, der er her i Forum, er interesserede i finde frem til kirkebøgerne.  Ingen læser pdf.filer.F.eks.

St.Mikkels kb,Slagelse, Sorø Amt 1892-1904 opslag 176 nr.24

Ingrid Magda Louw. Hun hedder først Lillelund ved en vielse. Prøv at finde frem til Agnes Kb.nummer.

Med venlig hilsen
Lise Gorgone

Allan Larsen

Hej Lise,

Tak for svaret. Jeg har selvfølgelig selv undersøgt alt hvad jeg kunne finde på inden jeg skrev mit indlæg. Jeg har fundet både Agnes, Magda og hendes familie i kirkebøgerne i Slagelse - problemet består primært i at Magda rejser fra Slagelse, og jeg ved ikke hvor til. Men jeg er nybegynder her i forumet, og jeg har tydeligvis ikke fået kommunikeret de rigtige oplysninger videre. :)

Inden jeg præciserer sagen vil jeg imidlertid lige undersøge nogle nye oplysninger som er dumpet ind her til aften. Jeg har fået navnene på et par af hendes børn, og det har via politiets registerblade i København ledt til både et par adresser og navnet på en af hendes ægtefæller. Så de spor vil jeg grave lidt videre i først.

Endnu en gang tak for interessen.

Mvh.

Allan Larsen

Mette R Francke

Hei

Er det ditt trer på www.geni.com ?

Klippet fra dette treet  :

Hennes mand
Carl Gustav Gerhard Schultze   
Født:
1. oktober 1884 
Copenhagen, København, Capital Region of Denmark, Denmark 
Død:
7. oktober 1923  (39)
Nordre Frihavnsgade 62 



Ingrid Magda Louw Lillelund (Louw)     
Født:
9. februar 1892 
Slagelse, Slagelse Municipality, Region Zealand, Denmark   
Død:
3. mai 1981  (89)
København, København, Capital Region of Denmark, Denmark 


Har du sett om hun er fadder til nieser/nevøer ?
Der vil det måske stå hvor hun oppholder seg.

Hva med dåpen til de andre barna , kanskje den andre eier av treet kan hjelpe deg ?

Borgerservice er også en mulighet for å finne hennes barns evntuelle død, hvis de er døde så kan de finne dødsted og måske fødested.

Så er det å finne disse barnas dåp og dermed hennes oppholdsted.

Mvh
Mette
Mette R Francke