Berthel Berthelsen Bundgaard, Skjoldborg, Aaes, Hundborg Herred

Startet af Tina Ottesen, 13 Feb 2015 - 14:43

Forrige emne - Næste emne

Tina Ottesen

Da jeg startede med slægten var jeg vist ikke helt så kritisk som jeg nok skulle have været, så nu er jeg i gang med at rettet op på noget af det første jeg har lavet puha

Jeg ved ikke om jeg har fået flettede en forkert far (Bertel Hendriksen) på til Bertel Bertelsen Bundgaard, måske også mor.
Skjoldborg 1712 - 1763 nye KB født 1743 opslag 37 på højre side Dorthe Bundgaard søn Berthel

Som jeg kan se står der ikke nogle far men heller ikke det er et uægte barn, som der står øverst på siden hvor Ane Jensdatter får et uægte barn og den eneste der  public absolveret i 1743 (Skjoldborg 1712 - 1763 nye KB opslag 76) hvor den udlagte far er Bertel Hendriksen som er død og begravet, hvilken han er (Skjoldborg 1712 - 1763 nye KB død 1743 opslag 93)

Er det præsten der har skrevet forkert eller er Bertel Hendriksen far til begge børn.

Skjoldborg 1712 - 1763 nye KB konfirmeret 1761 opslag 58 bliver Bærthel Bærthelsen konfirmeret men desværre står der ikke nogle forældre på.

Ellers har jeg styr på Berthel Berthelsen Bundgaard 2 koner og hans 14 børn.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med at få Berthels forældre på plads.

På forhånd tak
Tina

Inge-Lise Nielsen

Hej Tina Ottesen.

Jeg har kigget i den pågældende kirkebog, Skjoldborg 1712-1763 og fundet opslag 67, der viser, at Dorthe Bundgaard blev gift med Berthel Henrichsen i 1739.
Opslag 91 viser, at Berthel Henrichsen blev begravet i januar 1743, så Dorthe Bundgaard er formodentlig enke, da barnet Berthel bliver døbt i juli 1743.
Det ser således ud til, at du har de rigtige forældre til Berthel født 1743.
Og han er nok også far til Ane Jensdatters barn!

Venlig hilsen
Inge-Lise Nielsen

Tina Ottesen

Hej Inger-Lise

Tusind tak for hjælpen, jeg har ellers søgt efter deres vielse, men har ikke kunne finde den, så dejligt med et par ekstra øjne, det hjalp  ;)

Hvis det er rigtigt at Berthel Hendriksen også er far til Ane Jensdatters barn  - gad vide hvordan Berthel så døde, måske familien blev lidt  >:(  ;)

Tak for hjælpen
Tina