Søger oplysninger om Hans Petersen og Christiane Christoffersen?

Startet af Jette Larsen, 12 Feb 2015 - 18:09

Forrige emne - Næste emne

Jette Larsen

Søger oplysninger om Hans Pedersen og Christiane Christoffersen som er forældre til Charlotte Amalie Pedersen født 2/10-1805 i Sorø (1798-1860 ops. 26). Jeg håber nogen kan hjælpe, da det er de eneste oplysninger som jeg har.

Knud Erik Balle

Hej Jette

Jeg mener bestemt, at Hans Pedersen står som skræddermester i det nævnte kirkebogsopslag.
Så kunne det være ham her:

Sorø, Alsted, Sorø Købstad, Sorøe Kiøbstad, Baggaden No 63, 89de familie, FT-1801, B9448
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Nielsen   55   Gift   Hosbonde   Skrædermester   
Gundel Jørgensdatter   36   Gift   Hans kone [Peder Nielsen]      
Hans Pedersen   27   Ugift   Hans søn [Peder Nielsen og Gundel Jørgensdatter]   Ditto [Skræder] Svend   
Johan Pedersen   24   Ugift   Hans søn [Peder Nielsen og Gundel Jørgensdatter]   Ditto [Skrædersvend]   
Willum Jacobsen   20   Ugift   Læredreng [Peder Nielsen og Gundel Jørgensdatter]   Læredreng   

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Knud Erik Balle

Hej Jette

Moderen hedder Christiane Christensen eller Christensdatter – ikke Christoffersen.

Vielse 24. april 1805 i Sorø Kirke.
Ungkarl Hans Pedersen, skrædersvend og pigen Christiane Christensdatter.
Forlovere:
Peder Skræder fra byen og Christen Hansen Holbekker skomager
(AO: Sorø, Alsted, Sorø (ny udgave), 1798-1860, opslag 138, nr. 3)

Sorø, Alsted, Sorø Købstad, Sorøe Kiøbstad, Realgade bemelte No 10, 10de familie, FT-1801, B9448
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Hansen   60   Gift   Hosbonde   Skoemagermester   
Maren Poulsdatter   60   Gift   Hans kone [Christen Hansen]      
Christiane Christensdatter   22   Ugift   Deres datter [Christen Hansen og Maren Povelsdatter]      
Marie Elisabeth Christensdatter   3   Ugift   Deres Datterdatter [Christen Hansen og Maren Povelsdatter]      
Jacob Poulsen   20   Ugift   Tienestefolk [Christen Hansen og Maren Povelsdatter]   Skoemagersvend   
Ole Nielsen   17   Ugift   Tienestefolk [Christen Hansen og Maren Povelsdatter]   Ditto [Skoemager] Dreng   

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Knud Erik Balle

Hej Jette

Sorø, Alsted, Sorø Købstad, , Baggaden 63, , FT-1787, C5409
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Peder Nielsen   40   Gift   Hosbonde   Skrædder   
Anne Peders Datter   51   Gift   hans Kone      
Hans Pedersen   13   Ugift   deres Barn      
Johan Pedersen   10   Ugift   deres Barn

Bemærk, at det er en anden husmoder end i FT 1801.

Sorø, Alsted, Sorø Købstad, , Realgaden 10, , FT-1787, C5409
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Hansen Holbeck   46   Gift   Hosbonde   Skoemager   
Maren Pouls Datter   47   Gift   hans Kone      
Hans Christensen   14   Ugift   deres Søn      
Birgitte Christens Datter   12   Ugift   deres Datter      
Christiane Christens Datter   9   Ugift   deres Datter      
Kirstine Christens Datter   7   Ugift   deres Datter

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Knud Erik Balle

Hej Jette

Hans Pedersen, døbt 9. december 1774 i Sorø Kirke.
Søn af skræder Peder Nielsen.
(AO: Sorø, Alsted, Sorø (ny udgave), 1752-1781, opslag 42, højre side, venstre kolonne)

Christiane Christensdatter, døbt 20. december 1778 (4. søndag i Advent) i Sorø Kirke.
Datter af skomager Christen Hansen.
(AO: Sorø, Alsted, Sorø (ny udgave), 1752-1781, opslag 50, venstre side, højre kolonne)

Med venlig hilsen
Knud Erik Balle

Jette Larsen

Tusind tak for hjælpen. Det glæder jeg mig til at kigge nærmere på.