Karen Marie Jensen f.21.jan.1854 i Gravlev

Startet af Stinne Jensen, 08 Feb 2015 - 21:54

Forrige emne - Næste emne

Stinne Jensen

Hej

Karen Marie Jensen (Bruun)
født 21.jan.1854 i Gravlev (opsl.30)

Hun har fået en datter (uægte?) der hedder Maren, jeg kan ikke finde hvor og hvornår hun er født.

Karen Marie har også fået 2 andre uægte børn.

Margrethe Kirstine Larsen 03.05.1880 i Gravlev Sogn (opsl.15)
Jensine Christine Elisabeth Jensen 09.06.1884 i Gravlev Sogn (opsl.62)

Jeg har set på folketællingen fra 1880, da bor hun hjemme hos forældrene. Hun er ikke med i Folketællingen i Gravlev i 1890.
Heller ikke hendes uægte børn er med i tællingen.

Er der nogen der ved hvad der bliver af hende og hendes børn?

mvh
Stinne



Karin Heise

Hej

I FT 1906 Gravlev

Karen Marie Jensen   ugift syerske  f. 21/1 1854
margrethe Kirstine Larsen f. 3/5 1880
Maren Sofie Larsen f. 19/3 1900
Aksel Bruun Larsen f. 20/1 1905

De to små er datterens børn

Jeg kan ikke indsætte link, men prøv at lave en søgning i DDA på Karen Marie Jensen

venlig hilsen
Karin H

Lis Petersen

Hej Stinne.

Aalborg, Hellum, Blenstrup, Dollerup By, 5, 72, FT-1901, D5681
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Ludvig Christjan Rosenbæk   26/4 1849    Gift   husfader   arvefæster   Blenstrup Sogn
Mariane Rosenbæk. født Nielsen   29/1 1844    Gift   husmoder      Gultentorp, Neufling Sogn
Alexandra Rosenbæk   5/11 1875    Ugift   barn   ved landbrug   Blenstrup Sogn
Thyge Christjan Alexander Rosenbæk   26/8 1880    Ugift   barn   ved landbrug   Blenstrup Sogn
Christjan Peter Pedersen   28/6 1880    Ugift   tjenestekarl   ved landbrug   Fjellerad, Gunderup Sogn
Georg Metthinus Rosenkilde   18/9 1853    Ugift   tjenestekarl   ved landbrug   Østre Ørbæk
Jensine Christine Elisabeth Jensen   9/6 1884    Ugift   tjenestepige   ved landbrug   Gravlev By Og Sogn

Vh Lis.
Lis Petersen - 3000

Stinne Jensen

Hej Karin og Lis

Tusind tak for hjælpen, jeg mente ellers jeg havde forsøgt det hele.

Men det er faktisk Karen Maries datter Maren som hun har fået i Astrup sogn som 47 årig. (Timånedersdagen har hun været i Blenstrup Sogn)

Jeg har nogle gamle papirer hvor der står at Karen Maries datter Maren får tvillinger den 18.marts 1924 og skulle være døbt Arne og Tage.

Nu har jeg en hel del jeg kan søge videre på, så mange tusind tak for hjælpen.

mvh Stinne

Karin Heise

Hej Stinne

Har du fundet Karen Marie Jensen i Astrup sogn FT 1901?  Og hvad med FT 1890 kan det tænkes, at hun er i Blenstrup??

venlig hilsen
Karin

Stinne Jensen

Hej alle

Jeg har fundet Karen Marie i folketælling i Astrup 1901. Og har via datteren Margrethe Kirstine Larsen, fundet Karen Marie igen i folketælling fra 1916 i Skørping, så jeg finder efterhånden en hel del "uægte" børn hos døtrene også. Jeg er slet ikke færdig endnu, men tak for hjælpen allesammen.
mvh
Stinne