Efterlysning af medlemmer.

Startet af Bjarke Agerup Jensen, 03 Feb 2015 - 17:58

Forrige emne - Næste emne

Bjarke Agerup Jensen

Mit navn er Bjarke Agerup Jensen, og jeg efterlyser et medlem - Karin Jacobsen - som d. 01 04 2010 starter en tråd op som lyder :

Oplysninger søges om Henriette Dagmar Agerup født ca. 1864, stedet er ukendt.

Henriette Dagmar Agerup føder en søn Niels Henry Jensen den 7/10 1888 på Fødselsstiftelsen i København, denne fødsel
er også indskrevet i Skt. Jørgensbjerg sogn, Roskilde, da Henriette Dagmar Agerup boede der på 10 månedersdagen.

Jeg desværre ikke yderligere oplysninger om moderen confused smiley Et gæt er, at faderen nok hedder Jensen til efternavn, men han er ikke
nævnt ved fødslen.

Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark

Denne Henriette Dagmar Agerup, er min oldermor på min far's side og jeg ligger inden med oplysninger om slægten. Måske denne Karin Jacobsen har oplysninger jeg kunne bruge.

Jeg har flere gange forsøgt at komme igennem, men ingen svar fra bestyrelse eller andre.
Tråden har været lukket for opslag længe, så der var heller ikke noget at gøre.

HJÆLP !!

Venligst,

Bjarke Agerup Jensen. 42395

Arne Feldborg

Karin Jacobsen / Jakobsen er stadigvæk aktiv også her i det nye forum, så der er en rimelig chance at hun ser dit indlæg.

Når du ikke selv er medlem har du ikke adgang til at se hendes mailadresse. Men jeg kan lige sende hende en mail hvor jeg gør opmærksom på dit indlæg.

Din bemærkninger om at du forgæves har forsøgt at komme igennem forstår jeg ikke helt. Men hvis det er via det gamle forum, så har det, som du selv nævner, være lukket for nye indlæg i flere år.
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Bjarke Agerup Jensen

Weeeeee.....

Jeg troede ikke det skulle lykkedes, men tusind tak for at besvare mit opslag  :)

Venligst,

Bjarke Agerup Jensen.

Karin Jakobsen

Hej Bjarke.

Jeg har ikke beskæftiget mig med denne gren længe, da det er noget jeg lavede for min kusines mand. Det jeg har er i korte træk, følgende:

Forfædre til Niels Henry Jensen
Generation nr. 1
1.  Fodermester Niels Henry Jensen, født 07 okt 1888 i Den Kgl. Fødselsstiftelses S, København; død
    30 jul 1972 i Bispebjerg S, København. Han giftede sig med Bodil Magdalene Larsen 10 maj 1914 i
    Skt. Jørgensbjerg S, Roskilde.  Hun blev født 03 jul 1893 i Vor Frue S, Roskilde og døde 05 aug
    1969 i Bispebjerg S, København. .

Generation nr. 2
2.  Murerarbejdsmand Frederik Jensen, født 24 aug 1863 i Herslev S, Københavns A er søn af 4. Niels
     Jensen og 5. Ellen Marie Frederiksdatter.  Han mødte 3. Henriette Dagmar Agerup omk. 1895 i
     København.
3.  Henriette Dagmar Agerup, født 27 apr 1864 i Den Kgl. Fødselsstiftelses S, København; død eft. 01
     maj 1901.

Generation nr. 3
4.  Niels Jensen, født omk. 1834 i Skt. Jørgensbjerg S, Roskilde A. Han giftede sig med 5. Ellen Marie 
     Frederiksdatter 13 jul 1861 i Gevninge S, Københavns A
5.  Ellen Marie Frederiksdatter, født omk. 1840 i Gevninge S, Roskilde A.
6.  Murer Jørgen Agerup, født 07 aug 1830 i Vejlby S, Aarhus A. Han giftede sig med 7. Gjordemoder
     Hanne Kirstine Hansen 03 jun 1857 i Vejlby S, Aarhus A.
7.  Gjordemoder Hanne Kirstine Hansen, født 21 feb 1836 i Lindelse S, Svendborg A

Generation nr. 4

10.  Frederik Larsen
   
12.  Bødker Anders Agerup, født omk. 1805 i Aarhus.  Han giftede sig med 13. Karen Jørgensdatter.
13.  Karen Jørgensdatter, født omk. 1801 i Vejby S, Aarhus A.
   
14.  Dyrlæge Peder Hansen  Han mødte 15. Ane Cathrine Christensdatter.
15.  Ane Cathrine Christensdatter

Mvh.
Karin Jakobsen
Mvh.
Karin Jakobsen
Medlem af DIS-Danmark

Bjarke Agerup Jensen

Hej Karin.

Tak for dit svar.
Jeg lavede for nogen tid siden en google søgning på min oldemor Henriette Dagmar, og der kom din tråd fra Slægt & Data op.
Jeg ser at du er kommet tilbage til 4 generation. Jeg er kommet lidt længere.
Hvordan har din kusines mand interesse i min slægt?
Er vi i "familie"?

Jeg er af den overbevisning, at jeg har fundet et foto af min oldemor Henriette Dagmar, som efter opholdet på Fødselsstiftelsen, tager ophold på Katting Værk. I hvilken forbindelse, ved jeg ikke.
Men kvinden på fotoet er " a splitting image " af min far.
Måske din kusines mand er interesseret i at se fotoet.

Endnu en gang tak for dit retur svar.

Venligst,
Bjarke A. Jensen.