Christian Andrup Madsen f. 27. feb 1899 g.m. Anne muligvis Sct. Jørgensbj. Roski

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 31 Jan 2015 - 07:35

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg søger Christian Andrup Madsen født 27. feb. 1899 Nordby, Fanø. Han skulle være gift med en Anne, men jeg ved ikke hvor og hvornår. Det siges at han boede på Sct. Jørgensbjerg i Roskilde og det står han også som ved en dåb til Åse Nielsen i Ringsted i 1934, men jeg kan ikke finde ham og hans børn. Der skulle være en Ove Andrup Madsen, Jes Andrup Madsen og en pige der blev kaldt Musse... jeg har ikke kunnet finde dåb på børnene eller vielse eller noget der kan dokumentere, at de har boet i Roskilde, men bygger det udelukkende på min far´s oplysning om Christian.
Jeg har ledt efter Krak vejviser for Roskilde, men de er nok ikke lagt ud endnu.

mvh
Sanne B.

Ps. Han er konfirmeret i Ringsted Sct. Bendtkirke den 30. marts 1913 og boede da i Sct. Knudsgade 13 i Ringsted. Han står i FT 1916 opslag 15 som tømrelærling og mener også han blev tømrermester i Roskilde. I FT 1921 Ringsted er han ikke hjemme mere og ved ikke hvor han søgte hen.

Annette Kjærsgaard

Hej Sanne,

i 1953 bor han Mosevej 3A i Roskilde og er tømrer - det er nok nærmere Ågerup end Roskilde.

Jeg fandt ham i telefonbogen her:
http://wiki.ptt-museum.dk/telefonboeger/KTAS/KTAS_1953_fortegnelse_over_telefonabonnenter/KTAS_1953_NAVN_raageleje-skibby.pdf
Vh
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737


Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Annette og Rita

Tak for informationen.. jeg har forsøgt at kikke i FT 1930 efter vejen, men kan ikke finde Mosevej i 1930.. jeg har i et andet forum fået af vide at vejen senere blev døbt om til Ved Mosen, men den har jeg også svært ved at finde ;-)...

Lige nu forsøger jeg så via en der kender et barnebarn af familien, at finde frem til lidt mere. Jeg har selv leveret de data der er på de forslåede sider og har familien fint bag ud...men lige det nyeste er smuttet og min farfar der er bror til Christian er desværre død og jeg kan jo ikke helt huske mere hvad han fortalte.  Christian Andrup Madsen var gift med Anna og fik i hvert fald en datter Hedvig ? kaldet Musse og hun fik igen en datter. Muligvis er der to brødre og en datter mere..

Er det rigtigt at Krak bøgerne for Roskilde ikke er lagt ud endnu.. eller er det dem du har kikket i Annette..?

mvh

Sanne

Annette Kjærsgaard

Hej Sanne,

i det link der var ved telefonbøgerne som er til KTAS, kan jeg se at første gang Christian står med et nummer er i 1951 og det er samme adresse. Og hvis navnet Mosevej senere ændres til Ved Mosen, passer det med at det er enten Roskilde eller Sct. Jørgensbjerg.

Jeg kan se at huset nr. 3A først er opført i 1933, nok derfor det ikke findes i FT1930. Så hvor han har været indtil ihvertfald 1951, ved jeg ikke lige.

Jeg kan se i de sider der blev henvist til at han kone dør i 1979, ved du hvor og hvor hun er begravet ?

Vh
Annette
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Annette

Jeg ved ikke ret meget om dem, andet end jeg har fået lidt oplysninger fra en der boede ved siden af dem... Jeg har fundet ud af at Christian og Anna kom fra Køge hvor de blev gift i 1920 og får en datter i 1923.. jeg har endnu ikke fundet flere børn, hverken i Køge eller Roskilde.. arkivalieronline har drillet mig lidt i dag. ... Det passer måske meget godt med at de først kom til huset i 1933. naboen kom først dertil engang i 1960 tror jeg det var og kendte kun til et barnebarn derfra... Jeg har fået af vide at naboen fraflyttede omkring 1969/1970 og derfor ikke viste mere, men formodede at Christian og Anna blev boende der til de døde, så de bør jo findes på Sct. Jørgens kirkegård eller stå under domkirken, men her er bøgerne desværre ikke lagt ud endnu..

Jeg har ledt lidt rundt for at finde noget forhistorie til Anna... og jeg kan se hun hedder Anna Veronica Jacobsen og hendes forældre er Jacob Johannes Jacobsen født i Pedersborg 06.06.1866 og ham har jeg fundet og han var gift med en Hansine Christine Nielsen født i Aagerup og det giver mig hovedværk, da jeg har ledt i samtlige Aagerup jeg kan komme på uden af finde hende.. hun er født 28. marts 1868..står der i politietsregisterblade i KBH.. børnene er født i KBH, men det er et større arbejde at finde dem, da familien er flyttet rundt og dermed ved jeg ikke hvilken kirke jeg skal finde dem i.... bliver godt når man kan søge i DDD.DDA på navne i KBH... så man ikke skal kirke samtlige kirker igennem i KBH... jeg hader når der kun står KBH...suk..

Jeg ved ikke om der er andre steder jeg kan lede efter dem... Jacob Johannes Jacobsen var smed og hans far Jens Jacobsen var også smed og gift med Maren Mathilde Pedersen...

Kom endelig med ideer til hvordan jeg finder familien... er gået i stå nu...

mvh
Sanne B. Andersen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

København, Smørum, Sengeløse, Sengeløse Mark, Et Huus, 160F2, FT-1880, C4841
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Nikolaisen   38   Gift   Huusfader og Inderst, Arbeider i Landbrug      Jyllinge Sogn, Kjøbenhavns Amt
Johanne Christensen   39   Gift   Hans Kone      Aagerup Sogn, Kjøbenhavns Amt
Hansiine Kirstine Nielsen   12   Ugift   Deres Børn      Do [Aagerup Sogn, Kjøbenhavns Amt]
Inger Petrea Nielsen   8   Ugift   Deres Børn      Her i Sognet [Sengeløse]
Nikoline Kirstine Nielsen   2   Ugift   Deres Børn      Do [Her i Sognet [Sengeløse]]

København   Smørum   Sengeløse   Sengeløse (Ny udgave)   1871   1884   F   K   V   D      T   A

Opslag 105, nr. 5 i 1882, konfirmeret, født 28. marts 1868

Kan ikke lige finde hende født, men nu har du forældre.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Hun er da her.


Roskilde   Sømme   Ågerup   Ågerup (Ny udgave)   1849   1876   F   K   V   D   J   T   A

Opslag 44, nr. 3
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Anna Veronika

København   Sokkelund   Skt Matthæus   Skt Matthæus   1896   1898   F   

Opslag 108, nr. 28.

Læg mærke til, at forældrene ikke er gift.   

Det er de heller ikke i 1906, Mysundevej 2.

http://www.sa.dk/ao/billedviser?bsid=13099#13099,435162
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

Ej tak skal du ha... !! jeg synes ellers jeg havde gransket den... hmm.. men tak i hvert fald.. og forældrene ikke gift.... ?? Det havde jeg ikke lige regnet med... jeg synes jeg har kikket efter deres vielse i Roskilde men ikke fundet noget, men tør ikke være sikker nu.. jeg må hellere kikke en gang til...

mvh

Sanne