Inger Hansdatter gift med Frederik Christian Plambæk, hvor ?

Startet af Annette Kjærsgaard, 17 Okt 2010 - 16:15

Forrige emne - Næste emne

Annette Kjærsgaard

Hej,

Jeg søger vielsen mellem Inger Hansdatter og Frederik Christian Plambæk.

Inger Hansdatter er født 10 jun 1854, Daastrup, Ramsø, Roskilde. Datter af Hans Hansen og Maren Nielsdatter.

Jeg har fundet 2 børn i dette ægteskab:
Anna Konstanse Plambech f. 29 dec. 1877 i Sønder Dalby, Fakse, Præstø
Hans Jørgen Plambech f. 21 apr. 1879 samme sted. Død 24 aug. 1879 i Teestrup, Ringsted, Sorø

Fra Teestrup har jeg denne FT:
soroe, Ringsted, Teestrup, Theestrup By og sogn, et hus, 27 F2, FT-1880, B0465
Frederik Christian Plaumbach 43 Gift husfader, inds., kjøbmand Bonnæsudbye sogn, Holbæk Amt
Inger Hansen 24 Gift hans kone Daastrup sogn, Roskilde Amt
Sofhie Plaumbach 3 Ugift deres datter Suserup, Sorø Amt

Frederik Christian Plambæk er muligvis ham her, fundet på FS:
FREDERIK CHRISTIAN PLAMBECK Pedigree
  Male     
Event(s):
Birth:  09 NOV 1836   
  Christening:  13 NOV 1836   Udby, Holbaek, Denmark
Parents:
  Father:  JOHAN PLAMBECK 
  Mother:  ANE ANDERSDAT

10 juli 1885 i Daastrup (AO 1866-1891 Dåstrup. Ramsø, Roskilde, opslag 132 nederst) er der en vielse mellem Jens Carl Christian Andersen og Inger Hansen, her er angivet at hun er enke efter Frederik Christian Plambæk.

Jeg finder ikke vielsen i Daastrup eller Sønder Dalby. Inger er muligvis taget til Gadstrup i 1873 som 18 årig, heller ikke her finder jeg en vielse der passer.

Om familien er taget videre efter Teestrup i 1880 ved jeg ikke men jeg finder ikke Frederik Christian Plambæk død her.


Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737

Poul Petersen

Hej Anette

Vielsen 21 oktober 1876 mellem møllebygger Frederik Christian Plambek og Inger Hansen

1867 1888 Lynge, Alsted, Søro opslag 84

Venlig hilsen
Poul Petersen

Kathe Rasmussen


Hej Annette;

Navnet Plambeck har være behandlet i det gamle Forum - prøv at SØG i beskeder alle datoer under Plam%%k og der kommer 244 henvisninger frem.

mvh
Kathe Kristensen Rasmussen
4952 Stokkemarke

Annette Kjærsgaard

tusinde tak for hjælpen med at finde vielsen.

Og jeg har kikket en del i det gamle forum, men fandt ikke lige noget, man kan jo være jeg ikke har være grundig nok  :)
Med venlig hilsen
Annette Kjærsgaard

Søger efterslægten for Anders Nielsen og Maren Jensdatter, Stenkelstrupgården, Ejby, Ramsø, Roskilde - begyndende ca. 1737