Myheritage

Startet af Karen Wennemoes Thyssen, 19 Jan 2015 - 08:24

Forrige emne - Næste emne

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Jeg bruger Macfamilytree,hvilket jeg er virkelig er glad for.3,500 aner har det været en fornøjelse at sætte på træet.

Så dukkede fristelsen family tree builder op på skærmen ..helt gratis..og det downloadede jeg.
Næste fristelse var at opgradere til Myheritage premium.........det gjorde jeg,fordi jeg via "smart-match"
ville få mulighed for ny oplysninger om de enkelte.Jeg lavede gedcom,førte det hele over,og det gik fint,alle personer kom på plads...men nye udfordringer truede:

1) ingen billeder kom med

2) jeg scannede for uoverensstemmelser(som jeg har gjort på macfamilytree)og her viste der sig 532 forkerte datoer,idet personerne kunne dø næsten inde de var født,fordi den amerikanske måde at skrive datoer på slog igennem på de 532 mennesker,mens resten var skrevet rigtigt.

Har andre oplevet det samme?...jeg føler næsten pengene spildt....(og det er mange!)
Jeg har på fornemmelsen,at der ikke rigtigt er noget at gøre ved det...men lidt hjælp ville gøre godt (-:

Morale: er du glad for det du har,hvorfor så ikke bare være tilfreds med det?

Venlig hilsen
Karen Thyssen

Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Ole Henrik Madsen

Hej Karen
1) Billederne skal du flytte manuelt, hvis ikke Macfamilytree helt har fjernet link til billederne i forbindelse med eksport til gedcom. På en Windows pc gemmer FTB billeder som standart i følgende mappe C:\Users\Ole\Documents\MyHeritage ved ikke lige hvad det svare til på en Mac, men hvis du åbner FTB og går ind i menuen værktøjer(tools) vælger indstillinger(settings) og vælge den øverste menu Generelt her skulle du gerne få at vide hvor din projektmappe ligger og som en undermappe i den er der højst sansynligt oprettet en mappe ved navn photos, prøv og kopier dine billeder over i den og se så om ikke de bliver vidst i FTB.

2) Det er bare i gang med det sure arbejde med og rette  :(, også i bagklogskabens klare lys holde sig til gedcom standarten som er, hvis vi taler om dagen i dag er 19 JAN 2015

Med Venlig Hilsen
Ole H Madsen
Ole H Madsen
Melfar.dk - Mine egne aner og en del af deres efterkommerer.

Karen Wennemoes Thyssen

Hej

Jeg fulgte, det du sagde,men uden held.Datoerne skrives f.eks.:Dec 6 1680...men i flere tilfælde ville der stå  Juni 12 1680....(altså byttet om )jeg kan bare ikke vide ,hvor der er fejl eller ikke.Den har konsekvent fjernet mellemnavne...men ikke alle steder!!.Hvis jeg havde kendt til den slags problemer med programmet,var jeg nok ikke hoppet på den...og billederne kan ikke på nogen måde ses.øv øv
Heldigvis har jeg mit rare kendte program,hvor alt står rigtigt.(-:

Men tak fordi du ville hjælpe!
VH Karen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com

Ole Kaare

En GEDCOM-fil er ren tekstfil, der ikke indeholder billedfiler kun billedlink afhængig af, hvilket  slægtsforskningsprogram, der skal overføres billeddata til og fra. Imidlertid understøtter GEDCOM teknologien import og eksport af tekstdata.

Men ofte vil der alligevel opstå kommunikationsvanskeligheder med blandt andet datoer og andet, hvorfor det kan blive en rodet affære, hvor man næsten altid skal foretage en lang række rettelser, inden man har et fejlfrit slutresultat på ens nye slægtsforskningsprogram.

Summa summarum, GEDCOM er ikke en mirakelopskrift på at overføre data fra et program til et andet, det er kun et hjælpeværktøj.

Karen Wennemoes Thyssen

Ja,der ikke meget,der kommer af sig selv..heller ikke overførelser af data....og jeg må ændre fejlene hen ad vejen,når jeg får øje på dem.Det er ikke rart at have et træ på nettet,som man ved ikke er i orden!


vh karen
Med venlig hilsen
Karen Thyssen
plysthyssen@hotmail.com