Slægten Wong

Startet af Nina Friis, 26 Jan 2015 - 20:43

Forrige emne - Næste emne

Nina Friis

Hej Forum.

I søgefeltet skrev jeg Magdalene Andersdatter Wong og op dukker den lange tråd : " Hvem var Christen Pedersen Humbles slægt " - og så blev jeg lidt nysgerrig.

Jeg er nu ved at søge at få lidt styr på min 3 x tipoldemors forældre . 3 x tipoldemor hed Gurine Cathrine Bering 1776-1826 og 3 x tipoldefar hed Johannes Mehl 1773-1838.

Mit fokus er på 3 x tipoldemors forældre og her specielt Wong- slægten.

Har set, at Gurine Cathrine Berings forældre var : Niels Galthen Bering 1729-1791 og Magdalene Andersdatter Wong 1754-1791.

Jeg er lidt interesseret i, hvorledes Magdalene Andersdatter Wong passer ind i Humble slægten - og er det korrekt ?

Tråden om Humble-slægten er meget lang og for mig ikke nem at overskue, så kan I evt. hjælpe mig med at finde, hvem det er jeg skal fokusere på, for at finde mere om og tilbage fra Magdalene Andersdatter Wong ?

Venlig hilsen
Nina Friis

Else Skovbo Jensen

Hej

Der findes en meget udførlig side om dynastiet Wong. Heraf fremgår
*c1754 †1806 Balling Magdalene Andersdatter Wong, gift 1775 i Thyregod med enkemand præst Nicolai Galthen Hansen Bering søn af præsten i Thyregod Hans Pedersen Bering og Karen Madsdatter Humble. FT 1787 er hun i Balling sogn i Rødding Herred 

http://www.nørvang-herred.dk/oversigt/WongDynasti.htm#magdW

Min nu afdøde mand var af Wong-slægten. Jeg har derfor bidraget lidt til den side, som Villy Sørensen har lavet.

med venlig hilsen
Else

Nina Friis

Hej Else.

Tak for dit svar og for linket, som jeg vil kigge nærmere på - det ser interessant ud.

Venlige hilsener
Nina Friis