Møn Hvem var Gyde Olufsdatters forældre

Startet af Nete Meiniche Larsen, 22 Feb 2011 - 12:36

Forrige emne - Næste emne

Nete Meiniche Larsen

Min 7 x tipoldemor Gyde Olufsdatter blev gift i Magleby sogn på Møn ca. 1629. Hun blev gift med min 7 x tipoldefar Præst i Fanefjord Kirke Hans Andersen Schytte
født 5.12.1605 i Tostrup, Viborg
død 2.3.1681 i Fanefjord
De havde 3 børn: Hans Hansen Schytte, Anders Hansen Schytte og Magdalena Hansdatter Schytte

Der findes ingen kirkebøger fra den tid, så mon der er noget der kan fortælle mig hvad Gyde Olufsdatters forældre hed og hvornår hun var født, og hvornår
hendes børn Anders og Magdalena er født.
venlig hilsen
Nete Meiniche Larsen

Ole Brodersen

Hej Nete!

Det er ligeledes min 7 x tipoldemor. Som du ved er der ingen kirkebog, og så vidt jeg ved, er der ingen, der har nogen forældre til Gyde Olufsdatter, så der strander den del af slægten også for mit vedkommende. Jeg har heller ingen fødselsdato eller andet på de 2 børn du nævner. Kun Hans Hansen Schytte, som er min ane.
Jeg har ellers været i kontakt med en del personer, men ingen har kunnet komme længere tilbage med Gyde.

Venlig hilsen
Jeanne Raae Brodersen

Nete Meiniche Larsen

Kære Jeanne
Selvom der ikke var noget resultat omkring forældrene, så var det alligevel godt at vide, at du har søgt og altså at det nok slutter der. Det er da hyggeligt , at du også har Hans Hansen Schytte som ane, min linie går gennem hans datter Gyde Levine Hansdatter Schytte, er det også din :)
Venlig hilsen
Nete

Ole Brodersen

Hej Nete!

Ja, Gyde Levine er også min ane og hendes mand Hans Nielsen, derefter deres søn Peder Hansdatter gift med Sidse Hansdatter, og igen Sophia Pedersdatter.

Venlig hilsen
Jeanne

Nete Meiniche Larsen

Hvor er det altså sjovt det her :O)  min linie går gennem den yngre søster Anna Sophia Hansdatter, gift med Jacob Pedersen Frimand og videre gennem deres datter Güde Levine Jacobsdatter 1752
Glad hilsen fra
Nete