Christian Benner Andersen

Startet af Krista Benner Jensen, 13 Jan 2015 - 19:23

Forrige emne - Næste emne

Krista Benner Jensen

Hvor finder jeg forældre til min oldefar Christian Benner Andersen, født 1. juni 1851 i Levring sogn, Viborg Amt. Han blev plejesøn hos Hans Kaas Christensen og Mette Kirstine Christensen i Levring sogn, Viborg Amt. Familie traditionen siger, at moderen Ane Margrethe Sophie Hansen, 23 år, var tjenestpige på en nabo gård, da hun fødte, (måske havde hun kort forinden tjent på Tjele gods) og den udlagte fader Andreas Michael Andersen var menig i militærtjeneste. Jeg har søgt utallige steder, men ved ikke mere end det, der står i kirkebogen.
M.v.h. Krista Benner Jensen

Gitte Johansen


Måske

Viborg, Lysgaard, Hørup, Hørup Sogn, Hørup Bye - En Gaard, 83, FT-1850, B4514
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Anders Christensen Just   50   Gift      Gaardmand Huusfader   Her i Sognet [Hørup, Viborg Amt]
Karen Mikkelsdatter   47   Gift      Hans Kone   Ligeledes [Hørup, Viborg Amt]
Mette Kirstine Andersen   19   Ugift      Deres Børn   Ligeledes [Hørup, Viborg Amt]
Andreas Michael Andersen   17   -      Deres Børn   Ligeledes [Hørup, Viborg Amt]
Bergitte Catr. Andersen   14   -      Deres Børn   i Thorning Viborg Amt
Juliane Marie Andersen   12   -      Deres Børn   Do [Thorning Sogn, Viborg Amt]
Laust Andersen   9   -      Deres Børn   Do [Thorning Sogn, Viborg Amt]
Kirstine Frederikke Andersen   6   Ugift      Deres Børn   Her i Sognet [Hørup, Viborg Amt]
Jens Andersen   3   Ugift      Deres Børn   Do [Hørup, Viborg Amt]
Johan Martin Nielsen   20   Ugift      Tjenestekarl   Do [Hørup, Viborg Amt]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Krista Benner Jensen

Ja, måske kan det være ham, selv om han er ung i forhold til hende på 23 år.

Krista