GEDCOM - Filer

Startet af Thorkild Bødker Pedersen, 12 Jan 2015 - 12:44

Forrige emne - Næste emne

Thorkild Bødker Pedersen

Hej.

Har læst at GEDCOM fil kan lægges ind i DIS - og efterfølgende vil der komme resultater - der fortæller om der er andre som har oplysninger om samme slægt - alt sammen meget fint.

Men hvordan  foregår det ? - hvordan modtager DIS filen - hvordan får jeg respons.

Sidste spørgsmål: er det negative erfaringer med brug af GEDCOM filer i DIS.

Håber det er ok med spørgsmålene i dette Forum.

Venlig hilsen
Thorkild Bødker Pedersen - Middelfart
thorkildhanne@privat.dk

Torben Frederiksen

Hej

Det er ikke i DIS du kan få sammenliget den GEDCOM file, men prøv at se her
http://www.lklundin.dk/gedcomp/index.php
Hilsen
Torben Frederiksen
www.tfrederiksen.dk

Arne Feldborg

Citat fra: Thorkild Bødker Pedersen [46249] Dato 12 Jan 2015 - 12:44
Har læst at GEDCOM fil kan lægges ind i DIS - og efterfølgende vil der komme resultater - der fortæller om der er andre som har oplysninger om samme slægt - alt sammen meget fint.

Men hvordan  foregår det ? - hvordan modtager DIS filen - hvordan får jeg respons.
Det er helt korrekt. Det er iøvrigt et samarbejde med Dis-Norge.
Se:
https://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/dis-traef
mvh. Arne Feldborg
Webmaster-assist Dis-Danmark
http://www.slaegtogdata.dk/

Ingrid Brandt

Jeg er medlem af DIS og har engang fået brugernavn og kode til DIS-træf. Jeg har efterhånden tastet mere end 1000 personer ind i Legacy. Jeg har "investeret" i et domænenavn og et web-hotel. Men jeg kan ikke finde ud af at lave en Gedcom-fil og eksportere den til DIS-træf. Jeg har flere gange læst vejledningerne, uden at kunne finde ud af det.

Er der mulighed for at komme i kontakt med en person, som mod betaling vil komme fysisk til mig og hjælpe til?
Med venlig hilsen
Ingrid Brandt

Steen Thunberg

Mine erfaringer med dis-træf er ikke specielt opløftende. Efter at have sendt min gedcom-fil ville jeg forsøge at søge efter nogle af mine aner, som jeg vidste lå i min gedcomfil. Ingen søgninger gav hits, uanset om jeg var logget på eller ej. Efter flere henvendelser til ham der er ansvarlig for databasen i Norge har jeg givet op.
Så dis-træf er for mit vedkommende nærmest ubrugelig, når mine data ikke dukker op ved en søgning, desværre.
vh
Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Tine Susanne Olsen

tror du skal rette henvendelse til Jørgen Kristensen  det er ham der står for det i dk
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Steen Thunberg

Hej Tine

Ham har jeg haft kontakt med og blev henvist til en nordmand, der desværre har dårlig tid til at sætte ind i problemet, pga studier. Har forsøgt adskillige gange i løbet af det sidste ½ år...

vh
Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG

Eli Lothardt Dahl

Hej

jeg skrev i 2012 en artikel til Slægt & Data om Gedcom. Hvordan man gjorde og hvad man fik ud af det.

Det er nr. 2 i 2012, og medlemmer kan se artiklen på nettet, hvis de ikke har bladet mere.

Jeg har haft stor fornøjelse af at sende mine data til Lundin. Jeg har pt fået ca 150 henvendelser på mit sidste bidrag.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Steen Thunberg

Lundin har jeg også haft glæde af, med mange hits. Derfor havde jeg også set frem til flere gode hits i Dis-træf, idet den burde indeholde flere muligheder da den dækker flere lande og har flere medlemmer. Lundin er indtil videre den bedste danske database, set fra min stol. Desværre har den ikke noget søge-interface. Man får 'kun' tilsendt oplysninger hvis der er et match.
Der burde dog være et større potentiale i Dis-træf. Tænk hvis størstedelen af medlemmerne indsendte (og skidtet virkede efter hensigten) deres gedcom-fil. I Dis-Danmark er der alene 8000 medlemmer...........

Vh
Steen
Forsker i Slægterne: Thunberg, Haffner Nielsen, Villadsen
Primære steder: Skagen, Mors, Aarhus-området, Aalborg-området

www.thunbergs.dk/TNG