Anders Lavesen og Marie Kirstine Christoffersdatter, Helsingør

Startet af V. Svejstrup, 10 Jan 2015 - 18:09

Forrige emne - Næste emne

V. Svejstrup

Disse to - mine 5 x oldeforældre - er gift 06 dec 1748 i Skt. Olai i Helsingør (kirkeborgen, 1743-1814 opslag 23.

Jeg kan finde 6 børn, men jeg kan ikke finde deres forældre, eller hvornår de er født eller døde.
Der er ingen hints ved deres børns faddere udover en som hedder Johannes Christophersen - det kunne jo være hendes bror....

Er der nogen, som kan hjælpe ??


Helle Rau Hartmann

#1
Der er en Johannes Christophersen i Helsingør på dét tidspunkt, født 1748. Død 1811.
Han var ejer af Borupgaard, og var gift med Cecilie Cathrine Hansdatter.
Johannes havde en søster Christiane Christophersen, som arvede Borupgaard efter sin bror.
Johannes Christophersen havde også en datter, Johanne Catharine Cecilie Christophersen.

Johannes Christophersens søster, Christiane Christophersen, var gift med Isaach Wilhelm Tegner.
Isaach var også gift med Ellen Marie Lund.

Jeg ved ikke om dine 5 x oldeforældre er i familie med disse personer, men det kunne da sagtens være.

Hvilke børn har du fundet af parret, hvor og hvornår?
Er der faddere?
Helle Rau Hartmann
Jerlev, Vejle

Helle Rau Hartmann

#2
Prøv at læse denne her historie om Borupgaard ved Snekkersten, Helsingør.
Her omtales gårdmand Johannes Christophersen, som kunne være en slægtning til din Marie Kirstine Christophersdatter:

http://www.comwellborupgaard.dk/events-2012borupgaards_historie/

Uddrag:
CitatI 1793 nævnes den daværende fæster at være gårdmand Johannes Christophersen. Da han døde i 1811 overtog hans søstre ejendommen. Den ene af søstrene, Christiane, giftede sig kort efter med Isaach Wilhelm Tegner. Han var meget velhavende og efterlod sig ved sin død i 1820 bl.a. ejendommene i og ved Snekkersten samt ejendomme i Helsingør.
Helle Rau Hartmann
Jerlev, Vejle